پرتقال
orange
۱۹ مهر ۱۳۹۹

مودم های خود را ایمن کنید

6
telegram twitter
مودم های خود را ایمن کنید

مودم های خود را ایمن کنید

ایمنی مودم

اگر از مودم های ADSL استفاده می‌کنید حتما با مشکل تمام شدن زود‌به‌زود حجم اینترنت خود رو‌به‌رو شده‌اید. این مشکل میتواند بنابر دلایل مختلف باشد که یکی از آنها، مهمان ناخوانده‌ای است که بی اجازه به مودم شما دسترسی پیدا کرده و مشغول به‌روز‌رسانی نرم‌افزارهای تلفن همراه خود است. با چند روش زیر می‌توانید مسیرهای دسترسی به مودم خودرا مسدود کنید!

شناسه ورود به سیستم را تغییر دهید:

تمامی مودم‌ها، در زمان فروش با یک شناسه ورود پیش‌فرض فروخته می‌شوند، چون این شناسه تکراری و عام است نفوذ یک هکر را بسیار آسان می‌کند. بهتر است شناسه ورود مودم را بعداز خرید تغییر داده و یک شناسه بجز نام و هر چیزی که به راحتی قابل حدس‌زدن باشد برای مودم تنظیم کنید.

سیستم اعلان Broadcasting را غیرفعال کنید:

این سیستم باعث نمایش‌دادن شناسه مودم شما برای دیگران می‌شود، و نشان می‌دهد که شما دارای مودم هستید و نفوذ هکررا به مودم بسیار راحت می‌کند. بهتر است این گزینه را غیرفعال کنید.

برای مودمتان یک رمز انتخاب کنید:

WEP و WPA  دو مدل رمزگذاری است که WEP با یکسری مشکلات، نفوذ هکرهارا به سیستم راحت می‌کند و باعث تشخیص رمز می‌شود. ولی نوع WPA امن تر است. اگر رمزگذاری شما به صورت WEP است باید برای تغییر آن اقدام کنید.

ایمنی مودم

رمز عبور پیش‌فرض Adminstator را تغییر دهید:

تمامی گذرواژه‌هایی که برای مودم‌ها درنظر گرفته می‌شود، به راحتی قابل تشخیص است. و به‌دلیل اینکه تغییر دادن این گذرواژه‌ها به آسانی صورت نمیگیرد اکثر مودم‌ها همان رمز پیش‌فرض را دارند. بنابراین هکر‌ها به راحتی به مودم دسترسی پیدا می‌کنند. سعی کنید در هنگام تغییر گذرواژه از پسوردهایی که به راحتی قابل تشخیص هستند استفاده نکنید.

ترافیک غیرضروری را محدود کنید:

اکثر مودم های بی‌سیم و سیمی دارای فایروال داخلی هستند اما فعال نشده‌اند. بهتر است آن هارا تنظیم کنید تا فقط به ترافیک هایی که مشخص کرده‌اید اجازه ورود و خروج دهند.

از فایروال شخصی برای سیستم خود استفاده کنید:

در آخر بهتر است از یک فایروال برروی سیستم خود استفاده کنید و بر روی کامپیوتر خود یک آنتی‌ویروس نصب داشته باشید. و آن‌را همیشه به روز نگه‌دارید زیرا ویروس های جدید هرروزه کشف می‌شوند و فروشنگان نرم‌افزار آنتی ویروس هفته ای یکبار حداقل آنتی ویروس های خود را به‌روز می‌کنند.

درآخر

با این چند روش میتوانید امنیت مودم های خود را تامین کنید و همانطور که دیدید کار بسیار دشواری نیست. امیدواریم این مطلب مفید بوده باشد.

    نظرات

    مطالب مشابه

    پرتقال

    بهمن 1396 بود که تولید فیلم آموزشی فارسی زبان را شروع کردیم و مفتخریم این روز ها عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت های آموزش ویدئویی کشور از دید شما کاربران عزیز را به خود اختصاص داده ایم. صدها مدرس متخصص و هزاران ویدئو آموزشی با کیفیت برای شما فراهم کرده ایم تا لحظات و خاطرات آینده ساز و آرامش بخشی را با آموزش های ما تجربه کنید.

    درباره پرتقال
    • telegram
    • instagram
    پروانه نشر دیجیتال

    کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه آموزشی پرتقال است. ضوابط حاکم بر وبسایت پرتقال، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

    Porteqali.com All Rights Reserved. Copyright 2024 ©