پرتقال
orange
۲۳ مهر ۱۳۹۹

چگونه درگاه پرداخت برای سایت خود ایجاد کنیم؟

8
telegram twitter
چگونه درگاه پرداخت برای سایت خود ایجاد کنیم؟

چگونه درگاه پرداخت برای سایت خود ایجاد کنیم؟

درگاه پرداخت

کسب‌وکار های اینترنتی آنقدر پیشرفت کرده که هر سایتی نیاز به یک درگاه‌پرداخت آنلاین دارد تا کاربران بتوانند، به راحتی تراکنش های مالی خودشان را انجام بدهند. اکثر سایت های فروشگاهی در ابتدای راه این سوال برایشان پیش می‌آید که چگونه یک درگاه‌پرداخت آنلاین برای وبسایت خود راه‌اندازی کنند. اکثرا فکر میکنند تا مجوز کار خود را نداشته باشند درگاه‌پرداخت به آن‌ها تعلق نمیگیرد. یا اینکه برای گرفتن درگاه‌پرداخت انلاین حتما باید به بانک مراجعه کنند و با دردسر های بسیار یک درگاه‌پرداخت بگیرند. خب، اصلا اینطور نیست!

 در ادامه به این که چگونه میتوانیم برای سایت خود درگاه‌پرداخت بگیریم میپردازیم.

درگاه پرداخت

کلا دو مدل درگاه‌پرداخت داریم:

  • درگاه‌پرداخت واسط
  • درگاه‌پرداخت مستقیم

درگاه‌پرداخت واسط:

باید بدانید که اکثر سایت های ایرانی درگاه‌پرداخت واسط را برای سایت خود استفاده می‌کنند. خوبی این روش این است که دیگر نیازی به رفتن به بانک ندارند. و این کار را می‌توانند به راحتی از طریق سایت هایی که این خدمات را ارائه می‌کنند انجام دهند.

به این صورت که در این سایت ها عضو می‌شوید و اطلاعات کامل خودتان را وارد می‌کنید همچنین به دلیل قانونی بودن این سایت ها به راحتی با گوشی تلفن از کارت ملی و شناسنامه خودتان عکس میگیرید و برایشان ارسال می‌کنید تا کمتر از یک ساعت مدارک شما بررسی و پنل شما فعال شود.

در مرحله بعد شما باید شماره کارت و شماره حساب خودتان و سپس آدرس سایت را وارد کنید تا از نظر محتوایی سایت شما بررسی شود و اگر مشکلی وجود نداشت درگاه‌پرداخت برای سایتتان فعال می‌شود.

شما میتوانید از طریق افزونه هایی که برای سایت سازها ساخته اند به راحتی درگاه‌پرداخت را به سایت خود متصل کنید.

به این صورت که، اگر از ووکامرس استفاده می‌کنید کافی است افزونه ووکامرس را دانلود کرده و بر روی سایت خود نصب کنید. سپس به قسمت تنظیمات افزونه بروید و در قسمت پرداخت که نام درگاه‌پرداختی که، افزونه اش را بر روی سایت خود نصب کرده اید کلیک کنید تا فعال شود.

در آخر برای اینکه اتصال بین درگاه‌پرداخت و سایت خود را برقرار کنید باید در قسمتی با عنوان  Api کدی که از سایت درخواست درگاه پرداخت گرفته اید، وارد کنید.

لازم به ذکر است که درگاه پرداخت واسط معایبی هم دارد.مثلا بابت هر خرید مشتری از سایت شما مقداری کارمزد برداشته می‌شود یا اگر امروز درخواست تسویه بدهید دو روز بعد پول به حسابتان واریز شود. اما فراموش نکنید که مزیت های این درگاه‌پرداخت خیلی بیشتر از معایبش است.

درگاه پرداخت

درگاه‌پرداخت مستقیم:

کسب‌و‌کارهای بزرگ که گردش مالی بالایی در روز دارند از این درگاه‌پرداخت استفاده می کنند. به عنوان مثال سایت فروشگاهی دیجیکالا که روزانه گردش مالی بسیاری دارد از این درگاه‌پرداخت استفاده می‌کند. برای دریافت این نوع درگاه پرداخت باید سایت شما حتما دارای نماد الکترونیکی باشد. زیرا بدون داشتن نماد الکترونیکی نمی‌توانید از بانک برای سایت خود درگاه پرداخت بگیرید. سپس با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به بانک مراجعه کنید.

اگر نماد الکترونیکی ندارید ممکن است اقدام برای گرفتن آن سه ماه طول بکشد و این یکی از معایب درگاه پرداخت مستقیم است.

از طرفی باید از یک برنامه نویس بخواهید تا ماژولی بنویسد تا شما بتوانید درگاه پرداخت را به سایت خود متصل کنید. تنها مزیت این نوع درگاه پرداخت این است که پولی که کاربران برای خرید از سایت برایتان واریز میکنند بعد از چند ساعت به حساب شما واریز می شود و کارمزدی از روی آن برداشته نخواهد شد.

 

موفق باشید

 

 

    نظرات

    مطالب مشابه

    پرتقال

    بهمن 1396 بود که تولید فیلم آموزشی فارسی زبان را شروع کردیم و مفتخریم این روز ها عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت های آموزش ویدئویی کشور از دید شما کاربران عزیز را به خود اختصاص داده ایم. صدها مدرس متخصص و هزاران ویدئو آموزشی با کیفیت برای شما فراهم کرده ایم تا لحظات و خاطرات آینده ساز و آرامش بخشی را با آموزش های ما تجربه کنید.

    درباره پرتقال
    • telegram
    • instagram
    پروانه نشر دیجیتال

    کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه آموزشی پرتقال است. ضوابط حاکم بر وبسایت پرتقال، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

    Porteqali.com All Rights Reserved. Copyright 2024 ©