پرتقال
orange
۲۸ خرداد ۱۳۹۹

چرا پایتون در تجارت محبوب است؟!

2
telegram twitter
چرا پایتون در تجارت محبوب است؟!

8  کاربرد پایتون در تجارت

در سال های اخیر پایتون به یکی از مهم ترین زبان ها برای علم داده و هوش مصنوعی تبدیل شده ،دو تکنولوژی که این روزها غول های تکنولوژی اگر میخواهند در بازار رقابت بمانند، باید از آنها در طرح هایشان استفاده کنند.

پایتون در آمار وبسایت استک اور فلو در سال 2019 لقب زبانی که سریعترین رشد را داشت گرفت! از پایتون در طیف گسترده ای کارها از طراحی وبسایت گرفته تا تجزیه و تحلیل داده ها میتوان استفاده کرد. 

پایتون به دلیل خوانایی و سادگی در یادگیری بسیار مشهور و محبوب شده است و کسب و کار ها از استات آپ های کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، از پایتون برای پروژه هایشان استفاده میکنند.

 

پیشنهاد ویژه: دوره آموزش پایتون

 

پایتون به علت کتابخانه های گسترده ای که دارد، میتواند در طیف وسیعی از حوزه ها به کارتان بیاید و تقریبا میتوان گفت هر نوع کاری که دارید، پایتون میتواند به کمک شما بیاید! 

در حالی که این روزها پایتون برای دانشمندان علوم داده و هوش مصنوعی و همچنین توسعه دهندگان وب و استارت آپ های دیگر، حرف اول را میزند، شاید دوست داشته باشید ببینید که آیا پایتون به درد شما و تیم تان هم میخورد؟

در اینجا به برخی ویژگی های پایتون اشاره میکنیم و سپس کتابخانه ها و حوزه های کاری پایتون را بررسی میکنیم و شما را به جواب سوالتان میرسانیم.. پس با پرتقال همراه باشید.

چرا پایتون اینقدر محبوب است؟!

پایتون یکی از زبان های شی گرا است که میتوانید آن را تقریبا در هر سیستم عاملی اجراکنید، یادگیری آن هم ساده است و سینتکس آن تقریبا به زبان انگلیسی نزدیک است!

اما این ویژگی ها را کم و بیش زبان های دیگر هم دارند پس چه چیزی باعث شده که پایتون اینقدر محبوب باشد؟ راز این محبوبیت پایتون چیست؟

پایتون با تازه کارها دوست است!

همانطور که اشاره کردیم، کدنویسی در پایتون ساده تر است. همچنین شما میتوانید با خط کد های کمتر نسبت به زبان های دیگر، خروجی یکسان دریافت کنید.

مثلا در پایتون نیازی به تعریف نوع متغیر ندارید و پایتون نوع آن را به صورت خودکار تشخیص میدهد و همین باعث میشود هم خوانایی کد و سادگی آن بالا برود و هم از تعداد خط کد های نوشته شده کمتر شود.

در نهایت تمام این ویژگی های پایتون باعث میشود که تازه کار ها بهتر بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و از برنامه نویسی نترسند! 

سادگی 

اگر تا به حال با پایتون کار کرده باشید، متوجه شده اید که پایتون برای بلوک بندی کد ها از {} یا براکت های فرفری استفاده نمیکند و به جایش از مفهومی به نام تورفتگی و بیرون آمدگی استفاده میکند که تا حد زیادی کدنویسی را ساده کرده است.

به لطف این ویژگی پیدا کردن مشکلات و باگ های برنامه ها در پایتون ساده تر میشود.

کتابخانه ها 

ثروت پایتون کتابخانه های متن باز آن است! کتابخانه ها مجموعه ای دستورات و توابع است که از قبل نوشته شده اند و به صورت پکیج درآمده اند تا شما در حین کار در یک حوزه مشخص، مجبور نباشید تمامی کارها را از صفر شروع کنید.

برای مثال اگر میخواهید در زمینه وب اسکرپینگ در پایتون کار کنید حتما یک کتابخانه برای این کار از قبل وجود دارد،کتابخانه های پایتون قدرت زیادی به آن داده اند. 

باتری ها شامل میشوند 

پایتون فلسفه ای پشت توزیع منابعش دارد که به "باتری ها شامل میشوند" معروف است! به این معنی که مثلا در پایتون یک کتابخانه برای ریاضی وجود دارد و توسعه دهندگان دیگر نیاز نیست که توابع ریاضی را از نو بنویسند و از همان ها استفاده میکنند.

مهم و حیاتی برای علم داده ها و هوش مصنوعی 

این چند ساله، پایتون تبدیل به یک زبان حیاتی برای هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده ها شده است.

برای انجام وظایف هوش مصنوعی و علم داده ها، در پایتون کتابخانه هایی وجود دارد که انجام و ساخت برنامه ها را آسان کرده و دانشمندان میتوانند به سادگی از آن استفاده کنند و کارهایی مثل اتوماسیون، تجزیه و تحلیل داده ها و جمع آوری اطلاعات را انجام دهند.


8 استفاده پایتون در تجارت


یکی از نشانه های محبوبیت پایتون این است که شرکت های کوچک و بزرگ زیادی از آن استفاده میکنند. بازار کاری پایتون هم برای توسعه دهندگان روز به روز در حال افزایش است.

همچنین توسط آمار شرکت glassdoor شغل علم داده ها در سال 2019 بهترین شغل در آمریکا شناخته شد. پایتون ساده و انعطاف پذیر است و همین باعث همه گیر شدن آن و استفاده در شرکت ها و سرویس ها شده. برخی از این سرویس ها عبارتند از:

توسعه وب 

اینستاگرام شبکه اجتماعی است که یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و از پایتون در بخش های متفاوت و بزرگی استفاده کرده است. 

یادگیری ماشین 

این روزها قدرت در دست یادگیری ماشین است! تیم های مختلف مهندسی از پایتون در یادگیری ماشینی برای مقاصد مختلفی مثل اتومبیل های بدون راننده و.. استفاده میکنند. 

علم داده

اسپاتیفای (یکی از وبسایت های استریم موزیک) به لطف کتابخانه های از پیش ساخته در پایتون، لیست های پخش و کانال های رادیویی هوشمند ساخته است.

توسعه بازی 

بازی های ویدیویی مثل The Sims 4 از پایتون استفاده میکنند تا برای کاراکترهای درون بازی هوش مصنوعی هایی نزدیک به واقعیت طراحی کنند. 

سینما 

شرکت ساخت جلوه های ویژه Light and Magic از پایتون در ساخت نرم افزارهای نورپردازی خودش استفاده میکند. این شرکت توسط جرج لوکاس تاسیس شده.

پردازش زبان 

اینکه شما مثلا میتوانید به دستیار گوگل بگویید: "Ok google, Search apple on google.com" و آن هم میفهمد! به لطف پردازش زبان توسط پایتون است.

فناوری بلاک چین

به لطف کتابخانه هایی مثل Pyethereum، پایتون میتواند قرارداد های ایمنی و هوشمند مبتنی بر بلاک چین در اتریوم طراحی کند. 

امور مالی 

بانک های سرمایه گذاری و تحلیل گران بورسی مثل Citigroup و JP Morgan Chase از پایتون برای پیشبینی کارهای مالی که ریسکی هستند و مدل های معاملاتی استفاده میکنند.


نتیجه گیری


با کاربردهایی که پایتون در کسب و کارها و تجارت ها دارد و همچنین ویژگی های خاصی که پایتون برای برنامه نویسان ایجاد کرده، جای تعجبی نیست که تعداد برنامه نویس های پایتون روز به روز در حال افزایش هستند. 

 

    نظرات

    مطالب مشابه

    پرتقال

    بهمن 1396 بود که تولید فیلم آموزشی فارسی زبان را شروع کردیم و مفتخریم این روز ها عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت های آموزش ویدئویی کشور از دید شما کاربران عزیز را به خود اختصاص داده ایم. صدها مدرس متخصص و هزاران ویدئو آموزشی با کیفیت برای شما فراهم کرده ایم تا لحظات و خاطرات آینده ساز و آرامش بخشی را با آموزش های ما تجربه کنید.

    درباره پرتقال
    • telegram
    • instagram
    پروانه نشر دیجیتال

    کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه آموزشی پرتقال است. ضوابط حاکم بر وبسایت پرتقال، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

    Porteqali.com All Rights Reserved. Copyright 2024 ©