پرتقال
orange
۱۲ تیر ۱۳۹۹

چگونه در اینستاگرام حرفه ای شویم؟

1
telegram twitter
چگونه در اینستاگرام حرفه ای شویم؟

چگونه در اینستاگرام حرفه ای شویم؟

کمتر کسی هست که با اینستاگرام آشنا نباشد، اما برای کسانی که نمیدانند، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی رایگان است که به کاربران اجازه میدهد تا عکس و فیلم هایشان را به اشتراک بگذارند.

اینستاگرام در سال 2010 توسط Kevin Systrom و Mike Krieger طراحی شد و وقتی محبوبیت آن زیاد شد و تعداد کاربرانش به 100 میلیون رسید توسط فیسبوک به مبلغ یک میلیون دلار خریداری شد و حالا اینستاگرام به 400 میلیون کاربر رسیده است.

برای اینکه اینستاگرام همچنان محبوبیت خودش را حفظ کند باید به صورت پیوسته در حال آپدیت و اضافه کردن ویژگی های مختلف باشد تا بتواند کاربرانش را راضی نگه دارد.

به همین خاطر اگر شما چند سالی است که به اینستاگرام سر نزده اید احتمالا از خیلی از ویژگی ها خبر ندارید و یا اگر تازه میخواهید وارد این شبکه اجتماعی پرطرفدار شوید لازم است تا اینستاگرام و ویژگی های آن را بشناسید تا بتوانید درست از آن استفاده کنید.

امروزه بیشتر کسب و کارها در فضای اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند، افراد زیادی از روش های مختلف همانند فروش کالا یا محصولات، برگزاری کلاس های آموزشی، صفحات آموزشی، تبلیغات و ...در حال کسب درآمد در این فضا هستند.

به همین دلیل شاید اولین گام حتی قبل از ساخت صفحه در اینستاگرام آموزش روش های جلوگیری از هک و یا بازیابی صفحات هک یا دیسیبل شده اینستاگرام است تا اگر صفحه کاری شما به هر دلیلی هک شد بتوانید آن را بازگردانی کنید، برای این منظور دوره شگفت انگیز بازیابی پیج های هک و دیسیبل شده اینستاگرام را از دست ندهید.

ما در این مقاله از سایت پرتقال به بررسی ترفندها و ویژگی هایی که در اینستاگرام هستند میپردازیم و از شما یک کاربر حرفه ای اینستاگرامی میسازیم!

 

شروع کار با اینستاگرام

 

ساخت پروفایل در اینستاگرام

  • چطور در اینستاگرام پروفایل بسازیم؟

اگر کاربر قدیمی هستید و از قبل اکانت دارید نیازی نیست این بخش را مطالعه کنید و میتوانید مستقیما به بخش بعدی بروید. اما اگر تازه کار هستید برای ثبت نام در اینستاگرام باید برنامه آن را باز کنید و به سادگی روی Sign up کلیک کنید.

در ادامه نیاز دارید که یک اکانت فیسبوک داشته باشید و یا یک ایمیل و رمز به برنامه بدهید، همچنین به یک نام کاربری نیاز دارید که باید قبلا گرفته نشده باشد. این نام کاربری میتواند اسم شما باشد یا هرچیز خلاقانه ای که به ذهنتان میرسد.

اگر در اینستاگرام به دنبال اهداف مهم و بالایی هستید بهتر است که نام کاربری تان به حوزه کاری تان مربوط باشد و طوری باشد که کاربران دیگر، از نام کاربری شما بفهمند در پیچ شما چه خبر است.

 

چطور در پروفایل اینستاگرام عکس قرار دهیم؟

  • چطور در پروفایل اینستاگرام عکس قرار دهیم؟

میتوانید به سادگی به صفحه اینستاگرام خودتان عکس پروفایل اضافه کنید. برای این کار از گزینه های پایین برنامه سمت راست اولین گزینه را انتخاب کنید، حالا روی دایره خالی بالای اسمتان کلیک کنید و سپس میتواند عکس جدیدی برای پروفایلتان بگیرید یا از عکس های آماده در گالری تان استفاده کنید.

 

چطور در اینستاگرام لینک قرار دهیم؟

  • چطور در اینستاگرام لینک قرار دهیم؟

در صفحه اینستاگرامتان وارد بخش Edit Profile شوید، در این قسمت می توانید اسمتان را عوض کنید و یا لینک وب سایتتان را قرار دهید، همچنین می توانید یک بیوگرافی از خودتان در این قسمت وارد کنید. 

همچنین میتوانید جنسیت و یا شماره تلفنتان را هم وارد کنید اما نگران نباشید این اطلاعات برای کاربران قابل مشاهده نیست. یکی از ویژگی های خوب اینستاگرام این است که هیچ اجباری در وارد کردن اطلاعات شخصیتان نیست و شما می توانید به صلاحدید خود اطلاعاتتان را وارد کنید.

 

یافتن دوستان و آشنایان در اینستاگرام

  • یافتن دوستان و آشنایان در اینستاگرام

احتمالا بیشتر دوستان شما هم از اینستاگرام استفاده میکنند و شما میتوانید به صفحه اینستاگرامی خودتان بروید و روی علامت چرخ دنده کلیک کنید و سپس به بخش Find Friends بروید و در آنجا دوستانی که میخواهید را دنبال کنید.

همچنین میتوانید افراد معروف و مشهور را در بخش جستجو با وارد کردن نامشان پیدا کنید. دنبال کردن پیج های مختلف الگوریتیمی از شما به اینستاگرام میدهد تا اینستاگرام بفهمد شما از چه چیزهایی بیشتر خوشتان می آید و پست های مربوط به علایق شما را در بخش Discovery برای شما قرار دهد.

 

چطور در اینستاگرام پست ارسال کنیم؟

  • چطور در اینستاگرام پست ارسال کنیم؟

برای ارسال اولین عکس یا ویدیوتان روی آیکن دوربین در وسط منوی پایین برنامه کلیک کنید،سپس میتوانید یک عکس یا فیلم بگیرید یا از گالری گوشی تان آن را پیدا کنید. پس از انتخاب روی Next کلیک کنید.

در مرحله بعدی میتوانید فیلترهایی را روی عکس و یا ویدیو اعمال کنید یا نورپردازی را تغییر دهید و...

سپس دوباره روی Next کلیک کنید حالا میتوانید افرادی را تگ کنید، یعنی اگر در عکس یا ویدیو کسی حضور دارد که در اینستاگرام نیز هست یا این پست به او مربوط میشود، آیدی آن را هم در ویدیو یا عکس بگذارید.

همچنین میتوانید به پست متن یا کپشن هم اضافه کنید،که میتواند به عنوان توضیحاتی برای ویدیو یا عکس باشد و در خیلی از مواقع هم هیچ ربطی به عکس یا ویدیو پست شده ندارد!

اگر در حال پست کردن ویدیو باشید میتوانید صدای آن را قطع کنید و یا با فیلم های دیگر آن را مونتاژ کنید و خلاصه ویژگی های دیگری که اگر با آنها کار کنید خیلی راحت دستتان می آید! 

چطور در اینستاگرام پست های خاص بسازیم؟

 

  • چطور در اینستاگرام پست های خاص بسازیم؟

اینستاگرام برای تصاویر و ویدیوهای شما فیلترهای زیادی را در نظر گرفته است که با آنها میتوانید حتی عکس های بدتان را هم تا حدودی درست کنید!

اما با این حال اگر میخواهید پا فراتر بگذارید میتوانید از اپلیکیشن های ویرایش عکس و ویدیو که مختص این کار ساخته شده اند استفاده کنید؛ مثل VSCO یا ... با این اپلیکیشن ها میتوانید رنگ و بوی دیگری به عکس و ویدیو هایتان بدهید و آنها را جذاب تر کنید.

تا چند وقت پیش، اینستاگرام عکس ها را فقط در قاب مربعی به شما نشان میداد اما از سال 2015 به بعد این محدودیت برداشته شد و حالا میتوانید عکسهای پرتره و یا قالب های دیگر را هم در اینستاگرام به همان شکل که هستند پست کنید. اما باز هم قبل از اینکه کاربران پست شما را باز کنند آن ها را به شکل مربعی میبینند. 

 

چطور در اینستاگرام فردی را منشن کنیم؟

  • چگونه افراد را در اینستاگرام تگ کنیم؟

آیا می خواهید در اینستاگرام عکسی را پست کنید که با افراد دیگر هستید؟ فقط کافیست در قسمت پست کردن روی گزینه Tag people کلیک کنید و حالا روی شخص مورد نظر در عکس کلیک کرده،آیدی او را تایپ و او را پیدا کنید، سپس روی آن کلیک کنید. به همین راحتی!

اگر در عکس های قدیمی یادتان رفته که افرادی را تگ کنید هیچ جای نگرانی نیست به سادگی میتوانید در آن پست روی سه نقطه کلیک کنید و سپس Edit را بزنید حالا روی گزینه Tag people کلیک کنید و هر کسی را که میخواهید، تگ کنید.

 

چطور در اینستاگرام فردی را منشن کنیم؟

  • چطور در اینستاگرام فردی را منشن کنیم؟

شما در کپشن پست هایتان یا حتی در کامنت ها میتوانید با زدن @ و آیدی کسی که میخواهید، او را منشن کنید. بعد از این کار برای مخاطبتان نوتیکیفشنی میرود که باعث میشود بیاید و آن پست را ببیند.

مثلا میتوانید بزنید: یک روز خوب با @friend و در بخش friend آیدی دوستتان را بنویسید و...

توجه: اگر کسی را منشن کنید و بعد ها او آیدی اش را عوض کند، منشن شما به صورت اتوماتیک به آیدی جدید شخص تغییر پیدا نمیکند. 

چطور در اینستاگرام لایک و کامنت بگذاریم؟ و چطور عکس و ویدیو برای دیگران بفرستیم؟

 

  • چطور در اینستاگرام لایک و کامنت بگذاریم؟ و چطور عکس و ویدیو برای دیگران بفرستیم؟

برای لایک یک پست فقط کافیست دوبار روی آن ضربه بزنید یا هم روی آیکن قلب زیر پست کلیک کنید. اگر پستی را اشتباهی لایک کردید میتوانید با تکرار مراحل لایک کردن، آن را پس بگیرید!

آیکن بعد لایک، چیزی شبیه حباب است که با آن میتوانید زیر پست ها کامنت بنویسید. محدودیتی برای این کار وجود ندارد اما ما به شما پیشنهاد میکنیم که آن را مختصر بنویسید.

آیکن بعد از کامنت، چیزی شبیه فلش است که با آن میتوانید پست را برای دیگران به صورت شخصی بفرستید. این راهکار خوبی برای جلب توجه دیگران به پست میباشد اما باید توجه کنید که تکرار زیاد این کار ممکن است باعث آزار و اذیت دیگران شود! 

چطور بیش از یک تصویر یا ویدیو در یک پست جا دهیم!؟

 

  • چطور بیش از یک تصویر یا ویدیو در یک پست جا دهیم!؟

در سال 2017 اینستاگرام یک ویژگی معرفی کرد که میتوانید بیش از یک تصویر پست کنید. به این صورت که میتوانید تا 10 تصویر را به صورت یک آلبوم، پست کنید. سپس کاربران میتوانند آنها را رد کنند و با هم تماشایشان کنند.

برای ساخت یک پست چند عکسه یا چند ویدیویی فقط کافیست هنگام انتخاب کردن عکس، به جای یک عدد، چند عدد انتخاب کنید که همانطور که گفته شد فقط تا 10 عدد عکس میتوانید به آلبوم اضافه کنید و همچنین هیچ محدودیتی در نوع قاب و سایز آن هم وجود ندارد، اینستاگرام به صورت خودکار تمام عکسها را به یک قالب ثابت میبرد.

 

  • چطور در اینستاگرام پست هایتان را خصوصی کنید؟

وقتی برای اولین بار وارد اینستاگرام میشوید، به صورت پیشفرض هرکسی میتواند بدون اجازه شما وارد پیج شما شود و پست های شما را ببیند و حتی بدون اجازه شما، شما را دنبال کند.

اگر بخواهید میتوانید صفحه تان را خصوصی کنید. برای اینکار باید وارد صفحه اینستاگرام شوید، گزینه سه نقطه را بزنید و سپس وارد Account Setting شوید سپس گزینه Private account را فعال کنید

.با این کار فقط کسانی که شما را دنبال میکنند، میتوانند پست های شما را ببینند و هر کسی که بخواهد شما را دنبال کند، اول باید از شما درخواست کند و شما میتوانید در خواست او را قبول یا رد کنید.

چطور در اینستاگرام لینک قرار دهیم؟

 

  • چگونه اکانت های فیسبوک و توییتر را به اینستاگرام متصل کنیم؟

شاید بخواهید تمام اکانت های دیگر شبکه های اجتماعی دیگر را به اینستاگرام وصل کنید تا بتوانید بیشترین استفاده را از این شبکه اجتماعی ببرید. در حال حاضر شما میتوانید شبکه های اجتماعی دیگر مثل فیسبوک، توییتر و Tumblr یا حتی Flicker را به اینستاگرام متصل کنید.

برای این کار کافیست به قسمت پروفایل و سپس Linked Accounts بروید و در آنجا روی گزینه Share Settings کلیک کنید. در این بخش میتوانید انتخاب کنید کدام شبکه های اجتماعی را میخواهید به اینستاگرامتان وصل کنید.

با این کار هر وقت پستی در اینستاگرام میگذارید میتوانید انتخاب کنید این پست در یکی یا تمام شبکه های اجتماعی دیگرتان هم پست شود.

 

چطور در اینستاگرام پست هایتان را خصوصی کنید؟

  • چطور پست های اینستاگرام را در سایت یا وبلاگ منتشر کنیم؟


اگر پستی دارید که به نظر فوق العاده است و میخواهید آن را در وبسایت یا وبلاگتان هم منتشر کنید میتوانید از طریق نسخه وب اینستاگرام لوگین کنید و عکسی که میخواهید را پیدا کنید سپس روی علامت سه نقطه کلیک کنید و گزینه Embed را انتخاب کنید.

به شما یک کدی داده میشود که آن را در هرجای وب کپی و پیست کنید میتوانید پست اینستاگرامیتان را در آنجا ببینید، البته باید توجه داشته باشید که اکانت شما نباید خصوصی باشد.

 

چطور عکسهایی که در آنها تگ هستید را از اینستاگرام حذف کنید؟

  • چطور عکسهایی که در آنها تگ هستید را از اینستاگرام حذف کنید؟

اگر یکی از دوستانتان در عکسی شما را تگ کرده در صفحه اینستاگرام شما هم در بخش تگ شده ها نشان داده خواهد شد و اگر شما دوست ندارید چنین عکسی دیده شود میتوانید روی آن عکس کلیک کنید و گزینه های آن عکس را پیدا کنید.

سپس گزینه هایی به اسم Hide from My Profile و یا Remove Me from Photo وجود دارد که اگر روی آنها کلیک کنید دیگر آن عکس در صفحه شما نشان داده نخواهد شد.

 

چطور در دایرکت اینستاگرام پیام دهیم؟

  • چطور در دایرکت اینستاگرام پیام دهیم؟

در بالا و گوشه راست برنامه اینستاگرام، آیکنی شبیه یک فلش وجود دارد که اگر روی آن ضربه بزنید به قسمت پیام های دایرکت می روید.

در اینجا میتوانید به صورت خصوصی با افرادی که دوست دارید حرف بزنید و یا عکس و ویدیو یا ویس بفرستید، کار با این بخش خیلی ساده اس فقط کافیست با آن کار کنید.

 

چطور از هشتگ های محبوب اینستاگرام استفاده کنیم؟

  • چطور از هشتگ های محبوب اینستاگرام استفاده کنیم؟


هشتگ ها یک راه بسیار کاربردی برای نشان دادن پست هایتان به افراد دیگر و گرفتن فالور های بیشتر است. میتوانید با هشتگ ها که با علامت # به کار میروند، عکس هایتان را تعریف کنید.

برای مثال اگر از یک درخت عکس گرفته اید و میخواهید آن را پست کنید میتوانید از هشتگ های #درخت و یا #طبیعت استفاده کنید.

یکی از ویژگی های اینستاگرام این است که به شما هشتگ های مربوطه را پیشنهاد میکند و همچنین میزان دنبال کننده های آن هشتگ را هم به شما نشان میدهد و شما میتوانید آنها را انتخاب کنید اما همیشه مطمئن شوید در مرحله اول، هشتگی که انتخاب میکنید به عکستان بیاید. 

 

چطور از نسخه وب اینستاگرام استفاده کنیم؟

  • چطور از نسخه وب اینستاگرام استفاده کنیم؟


برای دسترسی به اینستاگرام از طریق وبسایت آن باید به وبسایت Instagram.com بروید و در آنجا با رمز و نام کاربری خودتان لوگین کنید. در حال حاضر با نسخه وب اینستاگرام نمیتوانید پست بگذارید اما به دایرکت ها، پست ها و کارهای دیگری مثل ویرایش پروفایل و غیره دسترسی دارید. 

 

چطور در اینستاگرام برجسته شویم؟! 

 

  • چطور در اینستاگرام برجسته شویم؟! 


یکی از راه هایی که میتوانید در اینستاگرام هزاران دنبال کننده آن هم هر روز داشته باشید این است که در بخش پیشنهادی های شخصیت های معروف باشید.

این یعنی هر کسی که شخصیت های معروف را در اینستاگرام دنبال میکند، به او پیشنهاد میشود که شما را هم دنبال کند و این باعث میشود دنبال کننده های شما زیادتر شوند.

اما برای اینکه در این لیست ها قرار بگیرید باید تلاش کنید تا حس و سبک نزدیکی با این افراد معروف داشته باشید. برای مثال اگر خواننده هستید، باید خودتان را به عنوان یک خواننده به اینستاگرام معرفی کنید و آنقدر فعالیت داشته باشید تا بالاخره در لیست پیشنهادی های خواننده های معروف قرار بگیرید.

 

  • چطور تصاویر گیف را در اینستاگرام پست کنیم؟


اینستاگرام به صورت پیشفرض از پست تصاویر گیف پشتیبانی نمیکند اما شما میتوانید این تصاویر گیف را با برنامه های مربوطه به ویدیو های کوتاه تبدیل کنید و سپس آنها را آپلود کنید. از نمونه های این برنامه ها میتوان به GifShare برای اندروید و.. نام برد.

چطور چند اکانت را در اینستاگرام مدیریت کنیم؟

 

  • چطور چند اکانت را در اینستاگرام مدیریت کنیم؟


خوشبختانه آن دوران گذشت که در برنامه اینستاگرام در لحظه فقط میتوانستی با یک اکانت آنلاین باشی. در سال 2016 اینستاگرام قابلیتی به برنامه اش اضافه کرد که حالا کاربران میتوانند تا 5 اکانت را به صورت همزمان داشته باشند و آنها را مدیریت کنند.

برای اضافه کردن اکانت به سادگی میتوانید قسمت صفحه پروفایل، روی علامت چرخ دنده یا علامت سه نقطه کلیک کنید و اگر کمی پایین بیایید گزینه Add account را میبینید. حالا میتوانید از اکانت هایی که دارید استفاده کنید و لوگین شوید و یا حساب دیگری باز کنید.

برای اینکه از اکانتی به اکانت دیگر بروید میتوانید دستتان را روی عکس پروفایلتان در منو پایین برنامه قرار دهید و صبر کنید تا پنجره ای برای شما بالا بیایید که در آن اکانت هایتان را ببینید سپس میتوانید انتخاب کنید. یا هم میتوانید از قسمت صفحه پروفایل در بالا منوی بازشونده را که آیدی شما در آن نوشته شده را باز کنید و بقیه اکانت هایتان را ببینید. 

 

چطور از Border ها در اینستاگرام استفاده کنیم؟

  • چطور از Border ها در اینستاگرام استفاده کنیم؟


همانطور که گفته شد، محدودیت ها در قاب عکس ها کماکان از بین رفته ولی این گزینه همچنان وجود دارد.

اگر میخواهید از این ویژگی استفاده کنید باید در هنگام پست یک عکس روی یکی از فیلترها دوبار کلیک کنید. سپس در قسمت راست تنظیمات فیلتر علامت قاب را میبینید. اگر پشیمان شدید میتوانید با کلیک روی x از این بخش بیرون بیایید.

محدودیتی که برای این روش هست این است که روی عکس بدون فیلتر، نمیتوانید قاب ها را اعمال کنید و توجه داشته باشید که هر فیلتر یک قاب جدا دارد پس قبل از انتخاب قاب، فیلترهای جدید را هم امتحان کنید.

 

چطور از Border ها در اینستاگرام استفاده کنیم؟

  • چطور در اینستاگرام ویدیوهای با تکرار، عکس های کالجی درست کنید؟


با برنامه های Boomerang ، Layout میتوانید به ترتیب ویدیو های با تکرار و عکس های کالجی درست کنید. ویدیوهای با تکرار چیزی شبیه گیف ها هستند که میتوانید در 20 فریم عکس بگیرید و سپس این برنامه این تصاویر را پشت سر هم قرار میدهد و گاهی میتواند به شکل یک فیلم خیلی خیلی کوتاه در بیاید.

عکس های کالجی هم از آن دسته تصویرها هستند که چند عکس داخل یک فریم قرار میگیرند که با اپلیکیشن Layout میتوانید از این تصاویر ایجاد کنید.

تمامی این برنامه ها توسط اینستاگرام توسعه داده شده اند و شما میتوانید برای زرق و برق دادن به صفحه اینستاگرامتان از آنها استفاده کنید. البته این برنامه ها نیازی به اینستاگرام ندارند و شما میتوانید از آنها به صورت مستقل و برای کارهای دیگرتان هم استفاده کنید. 

 

چطور از Border ها در اینستاگرام استفاده کنیم؟

  • استوری ها در اینستاگرام

گاهی اوقات تصاویری دارید که در لحظه به نظرتان خوب است اما نمیخواهید آنها را پست کنید؛ اینجا شما میتوانید از استوری ها استفاده کنید.

استوری ها درواقع پست هایی هستند که بعد از 24 ساعت پاک میشوند. اصول کلی استوری همین است. اما حالا ویژگی هایی مثل نظرسنجی، نظرخواهی، ری اکشن و ... به استوری ها اضافه شده که در پست ها وجود ندارد.

همچنین میتوانید استوری ها را در بخشی به نام Highlight ذخیره کنی تا برای همیشه بمانند، کار با استوری ها هم خیلی ساده است، کافی است خودتان امتحانش کنید.

 

  • چطور در اینستاگرام لایو بگذاریم؟


اگر استوری ها برای شما و نشان دادن لحظه هایتان کافی نیست میتوانید از ویژگی به اسم لایو استفاده کنید. در لایو شما میتوانید به صورت زنده با فالوورهایتان در ارتباط باشید و با آنها حرف بزنید و...

در آپدیت های جدید اینستاگرام ویژگی لایو دونفره هم اضافه شده است که دو نفر میتوانند با هم حرف بزنند و دنبال کننده ها هم میتوانند ببینند و نظرهایشان را به اشتراک بگذارند. 

 

  • چطور از اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

 

برای آشنایی با روش های کسب درآمد از اینستاگرام دوره آموزشی 5 قدم تا کسب درامد از اینستاگرام را مشاهده کنید.


سخنان پایانی


اکنون با تمامی ویژگی هایی که اینستاگرام دارد آشنا شده اید و میتوانید پا فراتر بگذارید و یک کاربر حرفه ای شوید. توصیه میکنیم از تمام ویژگی هایی که در این مقاله گفته شد استفاده کنید تا بتوانید خودتان، کسب و کارتان و یا هدفی که از اینستاگرام دارید را به سرعت رشد دهید.

 

 

 

    نظرات

    مطالب مشابه

    پرتقال

    بهمن 1396 بود که تولید فیلم آموزشی فارسی زبان را شروع کردیم و مفتخریم این روز ها عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت های آموزش ویدئویی کشور از دید شما کاربران عزیز را به خود اختصاص داده ایم. صدها مدرس متخصص و هزاران ویدئو آموزشی با کیفیت برای شما فراهم کرده ایم تا لحظات و خاطرات آینده ساز و آرامش بخشی را با آموزش های ما تجربه کنید.

    درباره پرتقال
    • telegram
    • instagram
    پروانه نشر دیجیتال

    کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه آموزشی پرتقال است. ضوابط حاکم بر وبسایت پرتقال، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

    Porteqali.com All Rights Reserved. Copyright 2024 ©