پرتقال
orange
۲۲ مهر ۱۳۹۹

آشنایی با انواع هاست

2
telegram twitter
آشنایی با انواع هاست

هاست چیست؟

هاست به معنی میزبان بوده و به بخشی از سرور گفته می‌شود. یک سرور به چند قسمت تقسیم شده که به هر قسمت آن یک هاست میگوییم. هاست به عنوان میزبان یک وبسایت است.

شما برای راه اندازی هر وبسایت باید یک هاست مناسب  با توجه به نیاز وبسایت خود، انتخاب کنید. هاست را میتوانید با ویژگی های مشخصی نظیر مقدار فضای موجود، مقدار رم، پهنای باند و ... از شرکت های هاستینگ اجاره کرده تا مقداری از منابع سرور در اختیار شما قرار بگیرد تا بتوانید فایل های سایت خود را در آن جا قرار دهید.

هاست چیست

انواع هاست

هاست اشتراکی:

در این نوع، وبسایت هایی که تازه شروع به کار کرده اند و بازدید چندانی ندارند از هاست اشتراکی استفاده می‌کنند. در هاست اشتراکی سرور به قسمت های زیادی تقسیم می شود و هر بخش به یک سایت تعلق میگیرد. معمولا این مدل هاست بسیار مقرون به صرفه است زیرا شما بابت فضایی که احتیاج دارید و از آن استفاده می‌کنید هزینه پرداخت خواهید کرد. اما مشکلاتی هم دارد!

مشکلات امنیتی در این نوع بسیار شایع است. زیرا اگر هکر ها به سایتی نفوذ کنند به راحتی میتوانند به سایر وبسایت ها دسترسی بگیرند. و یکی دیگر از مشکلاتی که این نوع میزبانی دارد این است که حجم بالای درخواست ها روی سرور میتواند باعث کم شدن سرعت وبسایت های دیگر شود.

سرور نیمه اختصاصی:

در این نوع یک سرور به کمک نرم افزارهای مجازی ساز مانند VirtualBox به چند بخش جدا تقسیم شده و هر بخش یک سرور جدا محسوب می‌شود. در این نوع، وبسایت فضا و قدرت بیشتری در اختیار خود دارد.

سرور اختصاصی:

وبسایت های بزرگ معمولا از سرور اختصاصی استفاده میکنند. زیرا این نوع سرور مشکلات امنیتی دیگر سرورهارا ندارد و تمام منابع سرور در اختیار یک وبسایت قرار میگیرد. این نوع سرور هزینه های بالایی دارد.

هاست ابری:

هاست ابری اخیرا محبوبترین سرویس میزبانی وب است. در این نوع هاست منابع چندین سرور با هم در یک شبکه برای وبسایت شما مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرور های ابری مقاومت بسیار بالایی در برابر حملات DDOS که هدف آن‌ها از کار انداختن سرور وبسایت است دارند.

هاست چیست

هاست وردپرس:

بهتر است برای سایت وردپرسی خود، میزبانی را به به یک هاست وردپرسی بسپارید تا یک هاست معمولی.

 هر وبسایت وردپرسی در سرور های ویندوزی و لینوکسی قابل میزبانی است. این نوع هاست قیمت بالاتری نسبت به هاست های اشتراکی دارد.

هاست ایران:

هاستی که مرکز داده آن در ایران قرار داشته باشد هاست ایران گفته میشود. استفاده از هاست ایران مزیت هایی مانند، از دست نرفتن داده ها در تحریم، کم شدن هزینه ها، جلوگیری از خروج ارز و افزایش سرعت دانلود و ... را دارد.

    نظرات

    مطالب مشابه

    پرتقال

    بهمن 1396 بود که تولید فیلم آموزشی فارسی زبان را شروع کردیم و مفتخریم این روز ها عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت های آموزش ویدئویی کشور از دید شما کاربران عزیز را به خود اختصاص داده ایم. صدها مدرس متخصص و هزاران ویدئو آموزشی با کیفیت برای شما فراهم کرده ایم تا لحظات و خاطرات آینده ساز و آرامش بخشی را با آموزش های ما تجربه کنید.

    درباره پرتقال
    • telegram
    • instagram
    پروانه نشر دیجیتال

    کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه آموزشی پرتقال است. ضوابط حاکم بر وبسایت پرتقال، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

    Porteqali.com All Rights Reserved. Copyright 2024 ©