پرتقال
orange
۵ شهریور ۱۳۹۹

مراحل تبدیل کمیک به انیمیشن

0
telegram twitter
مراحل تبدیل کمیک به انیمیشن

مراحل تبدیل کمیک به انیمیشن

The Art of Pho  نام انیمیشن جذابی است که میتوانید آن را در هشت قسمت بر روی سایت artofpho.submarinechannel.com  ببینید.

کاراکتر اصلی این  کمیک موجود عجیبی بنام blue است، او به شهر ویتنام سفر کرده و در آنجا طرز تهیه سوپی بنام pho را یادگرفته است و قصد فروش آن را دارد.

 در این آموزش از سایت پرتقال، قرار است چگونگی به انیمیشن در آمدن این کمیک را فرا بگیریم.‌

گام اول تبدیل کمیک به انیمیشن

 

تبدیل کمیک به انیمیشن-1

داستان از این قرار است که blue کارش را با دستفروشی سوپ pho در ویتنام شروع میکند و با شهری شلوغ و مناظری عجیب و غریب مواجه میشود. این سبک از نقاشی منحصر به فرد می باشد و دارای لایه های متفاوتی است که میتوانید  این خصوصیات را در نسخه انیمیشن آن به کار بگیرید.

گام دوم تبدیل کمیک به انیمیشن

 

تبدیل کمیک به انیمیشن-3

این کمیک به هشت قسمت کوتاه تقسیم میشود. به این منظور مطالب زیادی باید ویرایش شود، بنابراین کار را از نسخه اولیه داستان شروع کنید.

هر صحنه از تعدادی تصویر تشکیل شده و تصاویر پیچیده بعدها در پنل ها تقسیم بندی میشوند. برای مشخص کردن این تصاویر و شماره گذاری قسمتهای مختلف صفحه، از کدنویسی رنگ ها استفاده میشود، در این فرآیند مدت زمان و چگونگی روندکار نشان داده خواهد شد.

گام سوم تبدیل کمیک به انیمیشن

 

تبدیل کمیک به انیمیشن-3
نسخه اولیه داستان باید به گونه ای ترجمه شود که برای تمامی اعضا از تیم انیماتورها گرفته تا طراحان  قابل استفاده باشند. برای هر قسمت( اعم از صحنه ها، تصاویر و...) به منظور ایجاد فایل یا ساختار کلی پروژه شماره تعیین کنید(به طور مثال قسمت۲، صحنه۸، تصویر۲). تکنیک هایی برای متحرک کردن تایپوگرافی ها قرار دهید.

گام چهارم تبدیل کمیک به انیمیشن

 

تبدیل کمیک به انیمیشن-4

فرایند تولید با ایجاد فایلهای Photoshop شروع میشود. همه اجزا را به فریم۱۶:۹ ببرید. لایه ها باید با یکدیگر ترکیب یا از هم جدا شوند.

برای ایجاد افکت پارالاکس زمینه ها را به پیش زمینه، میانه، پس زمینه تقسیم کنید. اجزا را در سه لایه تفکیک کنید و اجزایی که در نسخه اصلی قابل مشاهده نیستند مانند شخصیت ها یا ساختمان ها را ایجاد کنید.

گام پنجم تبدیل کمیک به انیمیشن

 

تبدیل کمیک به انیمیشن-5
برای متحرک کردن شخصیت ها یا اجزای دیگر از نرم افزار tvpaint استفاده کنید. از طریق این برنامه میتوانید فایلهای Photoshop را بی کم و کاست وارد لایه ها کنید.

گام ششم تبدیل کمیک به انیمیشن

 

تبدیل کمیک به انیمیشن-6
برای گرداوردن انیمیشن ها از نرم افزار After effects با قابلیت ترکیب انیمیشن دو بعدی با پس زمینه، استفاده از لایه های سه بعدی، اضافه کردن حرکات دوربین یا استفاده از الگوهایی برای متحرک کردن متن یا پنل ها استفاده کنید.

همچنین میتوانید فایل های مختلف را وارد یک قسمت کنید. برای مثال میتوانید انیمیشن دو بعدی را به صورت زنجیره هایی از تصاویر در بیاورید و سرعت نمایش فریم را تنظیم کنید. همچنین میتوانید فایل های Photoshop را بدون تغییر اندازه و یا ترتیب لایه ها وارد کنید.

گام هفتم تبدیل کمیک به انیمیشن

 

تبدیل کمیک به انیمیشن-7
یکی از ویژگی های after effect برای متحرک سازی، افکت write on می باشد. که از طریق این افکت میتوانید فونت متن را به گونه ای که انگار با دست نوشته شده، تعیین کنید مثلا در اینجا میتوانید برای ?Any Body از فونت  chunky block letters استفاده کنید.

امتحان کردن Keyframe ها، تنظیم کردن نقطه اتکا(anchor point)، همچنین امکان کوچک و بزرگ کردن حروف، جلوه های جالبی از این برنامه ایجاد کرده اند.

گام هشتم تبدیل کمیک به انیمیشن

 

تبدیل کمیک به انیمیشن-8


برای متحرک کردن یک پنل بزرگ از کمیک را انتخاب کرده و آن را به چند قسمت تقسیم کنید. یک سری تصویر برای ساخت یک حلقه در after effects درست کنید. میتوانید از نوار چسب ها برای دور پنل ها جهت مشخص شدن هر قسمت استفاده کنید و از طریق الگوهای ساده آن ها را متحرک کنید.

گام نهم تبدیل کمیک به انیمیشن

تبدیل کمیک به انیمیشن-9

در این قسمت اجزای مختلف و پنل ها در کمیک باید به صورت جداگانه متحرک شوند. مثلا در art of pho مردمی که blue سعی دارد به آنها سوپ بفروشد باید جدا جدا به او عکس العمل نشان دهند.

گام دهم تبدیل کمیک به انیمیشن

تبدیل کمیک به انیمیشن-10


برای واقعی ترنشان دادن انیمیشن به آن افکت های صدا و موزیک اضافه کنید. برای صحنه هایی مثل  ۹، صداها باید بصورت جداگانه در حلقه ها ساخته شوند.

    نظرات

    مطالب مشابه

    پرتقال

    بهمن 1396 بود که تولید فیلم آموزشی فارسی زبان را شروع کردیم و مفتخریم این روز ها عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت های آموزش ویدئویی کشور از دید شما کاربران عزیز را به خود اختصاص داده ایم. صدها مدرس متخصص و هزاران ویدئو آموزشی با کیفیت برای شما فراهم کرده ایم تا لحظات و خاطرات آینده ساز و آرامش بخشی را با آموزش های ما تجربه کنید.

    درباره پرتقال
    • telegram
    • instagram
    پروانه نشر دیجیتال

    کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه آموزشی پرتقال است. ضوابط حاکم بر وبسایت پرتقال، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

    Porteqali.com All Rights Reserved. Copyright 2024 ©