پرتقال
orange
۱۰ مهر ۱۳۹۹

انواع ارزهای دیجیتال

0
telegram twitter
انواع ارزهای دیجیتال

انواع ارزهای دیجیتال

بیت کویین:

بیت کویین

بیت‌کویین یکی از انواع کریپتوکارنسی‌ها (cryptocurrency) یا یکی از ارزهای دیجیتال است که فعالیت غیرمتمرکز در بستر بلاک چین دارد، که می‌توانید از آن برای سرمایه گذاری استفاده کنید. به کمک آن انتقالات ارزی خود را انجام داده و از فروشگاه‌های آنلاین خرید کنید.

ارزش بسیار بالای بیت کویین به دلیل این است که این ارز با محاسبات پیچیده ریاضی به صورت رمزهای دیجیتالی به دست می‌آید.

ویژگی‌های بیت کویین

  • امنیت بالا
  • عدم دریافت مالیات
  • برگشت ناپذیری تراکنش ها
  •  حمل و جابه جایی آسان
  •  ناشناس بودن هویت افراد
  •  آسان بودن روند معامله
  •  غیر متمرکز بودن

 

اتریوم:

اتریوم

بعد از بیت‌کویین، اتریوم مهمترین ارز دیجیتال با بیش از 25 میلیارد دلار ارزش بازار است.اتریوم بر پایه‌ی قراردادهای هوشمند ساخته شده است و بعد از بیت‌کویین در رتبه دوم ارزهای دیجیتال قرار دارد.

 

نئو:

نئو

از این ارز دیجیتال میتوان به عنوان یکی از پیشروترین ارزهای دیجیتال در دنیا نام برد. نئو یک ارز دیجیتال نسل سوم است و اولین ارز دیجیتال است که به صورت کد باز عرضه شد.

امکان رشد در نئو زیاد است زیرا پروژه آن از اول بر اساس ایده ترکیب سرمایه‌های دیجیتال و سرمایه‌های واقعی ساخته شده است.

 

Eos:

Eos

یک پروتکل از بلاک‌چین است که ارز دیجیتال هم دارد. این پروتکل به‌قدری قدرتمند است که اگر شرکتی مثل آمازون، اوبر یا توییتر بخواهند سیستم‌های خود را بر مبنای بلاک‌چین پیاده کنند،به سراغ EOS خواهند آمد.

 

ریپل:

ریپل

ریپل در واقع یک شبکه برای تبادل تراکنش‌های مالی است و ارز دیجیتال نیست. در این شبکه واحد تراکنش‌های مالی XRP که ارز دیجیتال این شبکه نیز هست.

ریپل با دیگر ارزهای دیجیتال یک تفاوت مهم دارد و آن این است که سیستم‌های مالی و بانک‌ها از آن دوری نمیکنند. زیرا بانک‌ها و سیستم‌های مالی در دنیا با یکدیگر از طریق ریپل معادلات مالی انجام می‌دهند.

 

مونرو:

مونرو

ارز دیجیتالی مونرو در سال 2014 ایجاد شد و با علامت XMR  نمایش داده می‌شود. هفت نفر در خلق این ارز دیجیتال شرکت داشتند که هویت پنج نفر از آن‌ها مشخص نیست. فقط دو نفر از آن‌ها یعنی ریکاردو اسپاگنی با نام مستعار فلوفیپونی و دیوید لاتاپی هویت مشخصی دارند.

مونرو بدون بودجه قبلی و بدون بودجه صندوق‌های سرمایه‌گذاری به وجود آمد و در آوریل سال 2014 میلادی راه‌اندازی شد.

    نظرات

    مطالب مشابه

    پرتقال

    بهمن 1396 بود که تولید فیلم آموزشی فارسی زبان را شروع کردیم و مفتخریم این روز ها عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت های آموزش ویدئویی کشور از دید شما کاربران عزیز را به خود اختصاص داده ایم. صدها مدرس متخصص و هزاران ویدئو آموزشی با کیفیت برای شما فراهم کرده ایم تا لحظات و خاطرات آینده ساز و آرامش بخشی را با آموزش های ما تجربه کنید.

    درباره پرتقال
    • telegram
    • instagram
    پروانه نشر دیجیتال

    کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه آموزشی پرتقال است. ضوابط حاکم بر وبسایت پرتقال، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

    Porteqali.com All Rights Reserved. Copyright 2024 ©