پرتقال
orange
۱۷ مهر ۱۳۹۹

بررسی مرورگر های گوگل کروم، مایکروسافت اج و موزیلا‌فایرفاکس

3
telegram twitter
بررسی مرورگر های گوگل کروم، مایکروسافت اج و موزیلا‌فایرفاکس

بررسی مرورگر های گوگل کروم، مایکروسافت اج و موزیلا‌فایرفاکس

بررسی مرورگر های گوگل کروم، مایکروسافت اج و موزیلا‌فایرفاکس

هر مرورگری بسته به سطح امنیت خود، علاقه‌مندان خاص خودش را دارد. همه‌ی ما برای وبگردی از مرورگر‌هایی مثل موزیلا‌فایرفاکس، مایکروسافت اج و گوگل کروم استفاده میکنیم و برایمان امنیت مرورگر از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای تجربه بی دردسر در وبگردی بهتر است از یک مرورگر خوب استفاده کنید. مایکروسافت اج با شعار مرورگر سریعتر و ایمن‌تر برای ویندوز 10 ساخته شده است.اما گوگل کروم در صدر جدول رقابت با دو مرورگر دیگر قرار دارد.

بعد از آن موزیلا‌فایرفاکس و مایکروسافت اج دو رقبای دیگر هستند و هر سه به طور رایگان در اینترنت قابل دانلود هستند، اما مایکروسافت اج تنها برای کاربران ویندوز 10 موجود است.

به روز رسانی خودکار مرورگر ها

بررسی مرورگر های گوگل کروم، مایکروسافت اج و موزیلا‌فایرفاکس

مرورگرهای موزیلا فایرفاکس و کروم به روزرسانی امنیتی را هر زمان که کاربران مرورگر را ببندند آغاز میکنند که باعث حل شدن مشکلات امنیتی می‌شود.اما مایکروسافت اج روند به روز رسانی متفاوتی دارد به این صورت که، وصله‌های امنیتی با بروزرسانی ویندوز 10 هماهنگ بوده و به‌روز‌رسانی به صورت آهسته اجرا می‌شود و کاربران باید برا تاثیر به‌روزرسانی، سیستم خود را راه‌اندازی مجدد کنند.

مکانیزم امنیتی(جعبه ایمنی)

مایکروسافت اج و گوگل کروم دارای مکانیزم امنیتی شامل شکستن مرورگر به قطعات جداگانه شامل پلاگین‌ها، پنجره‌ها و ... هستند و با رویایی با یک بدافزار مخرب، آن را به مناطق دیگر سیستم منتقل نمی‌کنند. اما موزیلا فایرفاکس این قابلیت را ندارد.

ویژگی صفحه هوشمند

از دیگر ویژگی‌های مرورگر مایکروسافت اج صفحه هوشمند است. به این صورت که اگر با وبسایتی مواجه شود که حاوی بدافزار مخرب است، به کاربران می‌گوید که این وب سایت حاوی بدافزار است و این کار را با نمایش دادن یک صفحه به رنگ قرمز روشن انجام می‌دهد.با بررسی های انجام شده مشخص شد که مایکروسافت اج 99%، گوگل کروم 85.5% و موزیلافایرفاکس 78.3%، قادر به جلوگیری از نرم افزارهای مخرب هستند.

بررسی مرورگر های گوگل کروم، مایکروسافت اج و موزیلا‌فایرفاکس

حفظ حریم خصوصی مرورگرها

هر سه مرورگر روش خاص خود را برای حفظ حریم خصوصی دارند. کروم حالتی ناشناس، موزیلا مرور خصوصی و مایکروسافت وبگردی محرمانه دارد.ولی موزیلا فایرفاکس انتقال‌هارا از صفحات وب در حالی که در حالت مرور خصوصی بازدید شده اند، حذف می‌کند که این از مزیت این مرورگر است.

نتیجه گیری:

مایکروسافت اج و گوگل کروم دارای ویژگی‌های یکسانی هستند، اما گزارش آزمایشگاه NSS می‌گوید که مایکروسافت اج می‌تواند انتخاب امن‌تری باشد، چون این مرورگر عملکرد بهتری در مواجهه با وبسایت‌های مخرب دارد. در بررسی دیگر جزییات این دو مرورگر اختلاف چندانی بین آن‌ها وجود ندارد. بعد از مایکروسافت و گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس گزینه مناسبی برای ویگردی است که آنقدرها از دو مرورگر دیگر جدا نیست!

 

 

    نظرات

    مطالب مشابه

    پرتقال

    بهمن 1396 بود که تولید فیلم آموزشی فارسی زبان را شروع کردیم و مفتخریم این روز ها عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت های آموزش ویدئویی کشور از دید شما کاربران عزیز را به خود اختصاص داده ایم. صدها مدرس متخصص و هزاران ویدئو آموزشی با کیفیت برای شما فراهم کرده ایم تا لحظات و خاطرات آینده ساز و آرامش بخشی را با آموزش های ما تجربه کنید.

    درباره پرتقال
    • telegram
    • instagram
    پروانه نشر دیجیتال

    کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه آموزشی پرتقال است. ضوابط حاکم بر وبسایت پرتقال، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

    Porteqali.com All Rights Reserved. Copyright 2024 ©