پرتقال
orange
۱۴ مهر ۱۳۹۹

افزایش سرعت گوشی بدون نرم‌افزار

1
telegram twitter
افزایش سرعت گوشی بدون نرم‌افزار

افزایش سرعت گوشی بدون نرم‌افزار

افزایش سرعت گوشی

کافیست برای اولین بار گوشی اندرویدتان را در دست بگیرید، سرعت بالای آن باعث حیرت شما می شود!

اما با گذشت زمان و استفاده مکرر از تلفن همراه به تدریج سرعت گوشی رو به کندی می‌رود. نگران نباشید با چند روش زیر میتوانید مقداری به سرعت تلفن همراهتان بیافزایید.

  • برنامه های پشت صحنه را متوقف کنید

بهتر است بدانید که کدام یک از برنامه های گوشی شما، فعالیت پشت صحنه دارند و چه مقدار حافظه و انرژی از گوشی شما میگیرند. این برنامه‌ها تاثیر بسیاری بر سرعت گوشی شما دارند.

به تنظیمات گوشی خود بروید و وارد بخش About phone (درباره تلفن) شوید. در پایین صفحه گزینه Build Number قابل مشاهده است. در گوشی‌های سامسونگ این گزینه را میتوانید در زیر منوی software information ببینید.هفت بار پشت سر هم روی این گزینه بزنید تا Deverloper mode در تنظیمات فعال شود.

سپس گزینه فعال شده و میتوانید وارد آن شوید، با گزینه process state رو به رو می‌شوید که اطلاعات مفیدی در رابطه با برنامه‌های پشت صحنه به شما می‌دهد.

در این قسمت اگر با برنامه‌ای مواجه شدید که انرژی زیادی از گوشی شما میگیرد میتوانید آن را متوقف و در صورت غیر ضروری بودن برنامه کلا آن را Uninstall کنید.

لازم است بدانید برای غیر فعال کردن یک نرم‌افزار باید به تنظیمات بروید و وارد بخش App شوید و بعد از انتخاب کردن برنامه مورد نظر گزینه Disable یا Force stop را انتخاب کنید.

افزایش سرعت گوشی

  • از تعداد ویجت ها کم کنید

ویجت‌ها منابع مورد نیاز خود را از سیستم‌عامل می‌گیرند و سرعت کارهارا بیشتر کرده و باعث راحتی برخی امور می‌شوند. با حذف کردن ویجت‌هایی که علاقه‌ای به آن‌ها ندارید میتوانید ببینید که چقدر به سرعت گوشی شما افزوده شده است.

  • مقداری از حافظه را آزاد کنید

تلفن همراه همه‌ی ما، محل ذخیره‌ی عکس‌ها و فیلم‌هایی است که از زمان خرید تا به الان، از طریق برنامه های مختلف یا خودمان ایجاد شده است.

همانطور نرم‌افزارهای زیادی نیز بر روی گوشی نصب است که ممکن است هرگز استفاده نشود ولی مقدار بسیار زیادی از انرژی گوشی را بگیرد. با رفتن به بخش تنظیمات و سپس storage میزان فضای استفاده شده گوشی را ببینید و عکس‌ها و فیلم های قدیمی و همچنین نرم‌افزارهای بی استفاده خود را پاک کنید.

  • افزایش سرعت گوشی با بازنشانی داده ها

افزایش امنیت گوشی

برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه یکی دیگر از راه‌هایی است که مقدار بسیار زیادی از سرعت گوشی شما را باز می‌گرداند.

برای این کار ابتدا سیم کارت و رم گوشی را خارج کنید.

به بخش تنظیمات بروید و از طریق گزینه بازنشانی داده‌ها به تنظیمات کارخانه، تلفن همراه خود را بازنشانی کنید.فقط دقت داشته باشید که هنگام بازنشانی تمام اطلاعات موجود در گوشی شما پاک می‌شود. البته میتوانید یک نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود در تلفن همراه بگیرید و سپس اقدام به باز نشانی تلفن همراه خود کنید.

موفق باشد.

    نظرات

    مطالب مشابه

    پرتقال

    بهمن 1396 بود که تولید فیلم آموزشی فارسی زبان را شروع کردیم و مفتخریم این روز ها عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت های آموزش ویدئویی کشور از دید شما کاربران عزیز را به خود اختصاص داده ایم. صدها مدرس متخصص و هزاران ویدئو آموزشی با کیفیت برای شما فراهم کرده ایم تا لحظات و خاطرات آینده ساز و آرامش بخشی را با آموزش های ما تجربه کنید.

    درباره پرتقال
    • telegram
    • instagram
    پروانه نشر دیجیتال

    کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه آموزشی پرتقال است. ضوابط حاکم بر وبسایت پرتقال، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

    Porteqali.com All Rights Reserved. Copyright 2024 ©