پرتقال
orange
۲۸ شهریور ۱۳۹۹

آشنایی با 6 زبان برنامه‌نویسی

0
telegram twitter
آشنایی با 6 زبان برنامه‌نویسی

آشنایی با 6 زبان برنامه‌نویسی

ما برای شروع برنامه‌نویسی شش زبان ساده را به شما معرفی میکنیم.یادگیری زبان برنامه‌نویسی در ظاهر کمی سخت و مشکل به نظر میرسد.اما جای نگرانی نیست! خوشبختانه وجود منابع مختلف، یادگیری این زبان‌هارا بسیار آسان کرده است.در ادامه به معرفی زبان‌های برنامه‌نویسی می پردازیم:

1: زبان برنامه‌نویسی پایتون

پایتون

میتوان گفت پایتون یک زبان برنامه‌نویسی حرفه‌ای ،قدرتمند و از جمله زبان‌هایی است که روز به روز در حال گسترش بوده که علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی را بیشتر جذب خود می‌کند. برای یادگیری زبان برنامه‌نویسی پایتون انجمن اختصاصی وجود دارد و این به معنی متن باز بودن این زبان است که یادگیری آسان آن  را ممکن می‌سازد.

پایتون یک زبان عمومی است که در تمام حوزه‌ها کاربرد دارد،به طور کلی با یادگیری پایتون میتوانید با یک تیر چند نشان را بزنید!

یکی از زبان‌های برنامه نویسی مطرح بین برنامه نویسان پایتون است که روز به روز به میزان محبوبیت آن اضافه می شود. از این زبان برای انجام کارهای زیادی از جمله برنامه‌نویسی هوش مصنوعی، توسعه وب، ساخت اپلیکیشن های موبایل و دسکتاپ استفاده می‌شود.

پایتون دارای یک سیستم نوع پویا و مدیریت حافظه خودکار است. مفسر پایتون برای بسیاری از سیستم‌عامل‌ها در دسترس است.

 

2:سی‌شارپ

آموزش برنامه نویسی سی شارپ

سی‌شارپ به زبان ساده یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی است که بر پایه ساختار زبان C و برای برنامه‌نویسی در محیط Net طراحی شده است.

راه‌اندازی سی‌شارپ بسیار ساده و یک انتخاب عالی برای شروع برنامه‌نویسی است.این زبان برنامه‌‌نویسی برای اهداف گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

3:جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت

زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت مقوله‌ای متفاوت با زبان برنامه نویسی جاوا است.پس این دو را با هم اشتباه نگیرید!

جاوا اسکریپت یک زبان توسعه فرانت‌اند است، در حالی که جاوا یک زبان برنامه‌نویسی به شمار می‌رود و به دلیل اینکه جاوا اسکریپت یک زبان کراس پلتفرم محسوب میشود، استفاده از آن بسیار رایج است.

نکته دیگر اینکه جاوا اسکریپت به آسانی روی مرورگر اجرا می‌شود بنابراین نیازی به مفسر نیست.اگر به توسعه وب می‌اندیشید جاوا اسکریپت برای شروع گزینه مناسبی است.

نسبت به سایر زبان‌ها مثل C++ و PHP یادگیری ساده‌تری دارد. در واقع میتوان گفت جاوا اسکریپت نسبت به خیلی از زبان‌های دیگر سطح بالاتری دارد و نزدیک به زبان انسان است.

پر استفاده‌ترین زمینه‌های جاوا اسکریپت بخش وب و موبایل هستند و اگر به این زمینه‌ها علاقه دارید در یادگیری جاوا اسکریپت تردید نکنید.

 

4:جاوا

جاوا

جاوا یک زبان برنامه‌نویسی است که اولین بار در سال ۱۹۹۵ توسط شرکت Sun Microsystems منتشر شد.

زبان جاوا به دلیل شی‌گرا بودن به شهرت زیادی دست پیدا کرده است.مفهوم شی‌گرایی، به ساده‌تر شدن توسعه نرم افزار کمک می‌کند. برای آشنایی بیشتر با مفهوم شی‌گرایی، باید با مفاهیمی مانند انتزاع، کپسوله کردن، وراثت و چندریختی آشنا شوید. ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارند که باعث شده توجه سازمان‌ها و توسعه‌دهندگان به این زبان معطوف شود.

 

5:روبی

روبی

روبی، یک زبان متن باز بوده و در وب به طور رایگان در دسترس می‌باشد.روبی، یک زبان برنامه‌نویسی تفسیر شده، همه منظوره و شی‌گرا است و همانند زبان پرل و پایتون، یک زبان اسکریپت نویسی سمت سرور می‌باشد .

زبان برنامه‌نویسی Ruby را می توان در زبان نشانه‌گذاری فرا متنی (HTML) استفاده نمود .

روبی، سینتکس بی نقص و آسانی دارد که امکان یادگیری بسیار سریع و آسان آن را برای یک توسعه‌دهنده جدید فراهم می‌آورد.

زبان برنامه‌نویسی روبی، بسیار مقیاس‌پذیر بوده و برنامه‌های بزرگ نوشته شده در آن به آسانی قابل نگهداری می‌باشند .

 

6: سی پلاس پلاس

سی پلاس پلاس

سی پلاس پلاس یک زبان برنامه‌نویسی همه منظوره، سطح میانی و شی‌گرا است. امروزه نرم افزارهای سیستمی زیادی در جهان وجود دارند که از طریق سی پلاس پلاس نوشته شده‌اند.سی پلاس پلاس بهبود یافته زبان سی و بسیار قدرتمند‌تر از سی است. سی پلاس پلاس یک زبان مجزا از سی است. این زبان توسط لابراتوار Bell یا همان Bell Labs به عنوان یک نسخه جدید از زبان برنامه نویسی C طراحی و پیاده سازی شد.

از این زبان در کارهای مختلف از جمله بازی سازی، رباتیک، پزشکی و ... استفاده می‌شود.

 

    نظرات

    مطالب مشابه

    پرتقال

    بهمن 1396 بود که تولید فیلم آموزشی فارسی زبان را شروع کردیم و مفتخریم این روز ها عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت های آموزش ویدئویی کشور از دید شما کاربران عزیز را به خود اختصاص داده ایم. صدها مدرس متخصص و هزاران ویدئو آموزشی با کیفیت برای شما فراهم کرده ایم تا لحظات و خاطرات آینده ساز و آرامش بخشی را با آموزش های ما تجربه کنید.

    درباره پرتقال
    • telegram
    • instagram
    پروانه نشر دیجیتال

    کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه آموزشی پرتقال است. ضوابط حاکم بر وبسایت پرتقال، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

    Porteqali.com All Rights Reserved. Copyright 2024 ©