پرتقال
orange
۲۱ مهر ۱۴۰۲
گرافیک

چگونه با هوش مصنوعی تصویر بسازیم ؟

سینا فراشی سینا فراشی
1
telegram twitter
چگونه با هوش مصنوعی تصویر بسازیم ؟

چگونه با هوش مصنوعی تصویر بسازیم ؟

یکی سوالاتی که امروزه ذهن کاربران اینترنت را مشغول کرده ساخت تصاویر خاص است . با توجه به نیازهای متفاوت در کسب و کارها و هنرهای مختلف همگی به دنبال ایجاد تصاویر مختص به خود هستند . بزرگترین چالش دانش گرافیک است که ممکن است با توجه به تخصص نیازی به آن نداشته باشید و صرفا برای اینکه وظیفه سریعتر انجام شود به دنبال یک راه میانبر باشید. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه می‌توان بدون اینکه دانشی از طراحی گرافیک داشته باشید از هنر در ساخت آرت ورک های مختلف استفاده کنید. 

 

هوش مصنوعی چیست ؟

به ساده ترین تعریف می‌پردازیم : با استفاده از Machine Learning به کامپیوتر یاد می‌دهند که بتواند از متن هایی که ما به عنوان انسان روزمره از آنها استفاده می‌کنیم پردازش انجام دهد . به این معنی که بتواند هم درکی از گفته های ما داشته باشد هم بتواند بهترین پاسخ را برای ما ارسال کند . تعریف یادگیری ماشین در ویکیپدیا

 

یادگیری ماشینی (به انگلیسی: Machine learning ) یا اِم‌اِل (اختصاری ML)، مطالعهٔ الگوریتم‌ها و مدل‌های آماری مورد استفادهٔ سیستم‌های کامپیوتری است که به‌جای استفاده از دستورالعمل‌های واضح، از الگوها و استنباط برای انجام وظایف استفاده می‌کنند.


 

 

 

چرا از هوش مصنوعی استفاده کنیم ؟

دلیل اصلی موضوع نه تنها تسریع در طراحی شما دارد بلکه دریچه جدیدی از خلاقیت به روی شما بازخواهد شد. چرا که مهمترین عنصر در ساخت بنر، تصاویر وبسایت ، آرت ورک ، پست و… خلاقیت است . با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و هوش مصنوعی دیگر نیازی به داشتن تخصص در خیلی از حوزه‌ها نیست و به راحتی خواهید توانست نتیجه ایده‌آل را به دست آورد. مدل GPT4 و دیگر مدل های AI به شما کمک خواهند کرد تا درک تصویری را از ماشین (یا همان کامپیوتر) داشته باشید . یعنی کامپیوتر نه تنها مدل متنی که شما برای آن نوشته اید را درک کند بلکه توانایی خلق و پردازش را نیز داشته باشد تا ایده شما را پیاده سازی کند.

 

آیا نیازی به داشتن دانش برنامه نویسی یا گرافیک هست؟

خیر شما برای خلق تصاویر توسط AI هیچ نیازی به دانش برنامه نویسی یا گرافیکی نخواهید داشت . صرفا یک متن ساده به تصویر خلاقانه و نو. پس با ساده ترین راه ممکن به نتیجه ایده آل خود برسید و از آن لذت ببرید . 

 

نمونه تصاویر طراحی شده توسط Canva و Deepai :

متن : برنامه نویسی در حال استفاده از لپ تاپ

 

A hacker art work

ابزارها و نرم افزارهای ویرایش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی


هوش مصنوعی دنیای ویرایش تصویر را متحول کرده است و طیف وسیعی از ابزارها و نرم افزارهای قدرتمند را ارائه می دهد که می توانند تصاویر را با دقت باورنکردنی بهبود بخشند، تغییر دهند و دستکاری کنند. یکی از این ابزارها بهبود تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی است که می تواند به طور خودکار روشنایی، کنتراست و رنگ های عکس را تنظیم کند تا از نظر بصری جذاب شود. با تجزیه و تحلیل داده های تصویر و استفاده از الگوریتم های پیچیده، هوش مصنوعی می تواند جزئیات را نشان دهد و کیفیت کلی عکس های شما را بهبود بخشد.

یکی دیگر از کاربردهای هیجان انگیز هوش مصنوعی در ویرایش تصویر، حذف عناصر ناخواسته از عکس ها است. الگوریتم‌های هوش مصنوعی چه در مورد حذف یک شی سرگردان از یک عکس منظره یا پاک کردن لکه‌های پرتره باشد، می‌توانند به طور هوشمندانه تصویر را تجزیه و تحلیل کنند و به‌طور یکپارچه شکاف‌ها را پر کنند و هیچ اثری از مناطق ویرایش شده باقی نگذارند. این باعث صرفه جویی در زمان و تلاش ارزشمند شما در مقایسه با تکنیک های ویرایش دستی سنتی می شود.

فراتر از پیشرفت‌های اولیه و روتوش، هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر را تنها با چند کلیک کاملاً تغییر دهد. انتقال سبک یک تکنیک محبوب است که در آن الگوریتم‌های هوش مصنوعی سبک یک تصویر را تحلیل می‌کنند و آن را روی تصویر دیگر اعمال می‌کنند. این می‌تواند منجر به جلوه‌های هنری خیره‌کننده شود و به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر منحصربه‌فرد و از نظر بصری قابل توجهی ایجاد کنید که از بقیه متمایز باشند.

 

پلتفرم‌های ساخت تصویر با هوش مصنوعی : 

 Canva AI

Getimg

Getimg.ai

DeepAI

DeepAI

Fotor

Fotor

Hotpot

Hotpot

 

تمامی این وبسایت‌ها بهترین پاسخ را در مقابل متنی که شما ارائه می‌دهید را دارند.

 

امکانات اصلی این دست پلتفرم‌ها :

  • ساخت Art Work
  • بنر وبسایت
  • بنر تبلیغاتی
  • پست در شبکه های اجتماعی
  • حذف عناصر از تصویر
  • تغییر در تصویر
  • دریافت پالت رنگی
  • ایجاد افکت اختصاصی
  • تبدیل متن به تصویر
  • و…
  •  

چگونه با هوش مصنوعی برای اینستاگرام پست بسازیم؟

 

برای ساخت یک پست بهترین راه مراجعه به یکی از وبسایت های اشاره شده در بالاست که به شما کمک می‌کند متن را به تصویر تبدیل کنید. شما هر آنچه را که می‌خواهید در تصویر خود داشته باشید را به زبان انگلیسی می‌نویسید تا برای شما بسازد . اما به این نکته توجه کنید که باید اول ابعاد تصویر را برای آن شرح دهید مثلا 2:3 یا 1:1 که بهترین خروجی را به شما نمایش دهد. در برخی از این وبسایت ها چند نمونه نمایش می‌دهد که می‌توان بین آنها هر کدام که بیشتر به خواسته شما نزدیک بوده را انتخاب و دانلود کنید .

 

آیا این وبسایت ها رایگان هستند؟

جواب این سوال بله است ، اما محدودیتی برای شما تعریف می‌شود که پس از اتمام آن باید با پرداخت هزینه در آن وبسایت فعالیت خود را ادامه دهید.. مثلا در برخی از آنها مانند Canva برای دانلود نیاز به تهیه اشتراک هستید اما راه فراری وجود دارد مثل اسکرین شات . بعضی دیگر مانند Hotpot برای برخی از ویژگی ها نیاز به اشتراک پریمیوم دارید . 

 

 

  • هوش مصنوعی
  • گرافیک
  • image
  • AI
  • artificial intelligence
  • graphic
  • picture

نظرات

مطالب مشابه

پرتقال

بهمن 1396 بود که تولید فیلم آموزشی فارسی زبان را شروع کردیم و مفتخریم این روز ها عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت های آموزش ویدئویی کشور از دید شما کاربران عزیز را به خود اختصاص داده ایم. صدها مدرس متخصص و هزاران ویدئو آموزشی با کیفیت برای شما فراهم کرده ایم تا لحظات و خاطرات آینده ساز و آرامش بخشی را با آموزش های ما تجربه کنید.

درباره پرتقال
  • telegram
  • instagram
پروانه نشر دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه آموزشی پرتقال است. ضوابط حاکم بر وبسایت پرتقال، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

Porteqali.com All Rights Reserved. Copyright 2024 ©