پرتقال
orange
۱۲ شهریور ۱۳۹۹

چگونه یک فید RSS بسازیم؟

0
telegram twitter
چگونه یک فید RSS بسازیم؟

چگونه یک فید RSS بسازیم؟


اگر میخواهید بازدید وب سایت خود را بالا ببرید، به یک فید RSS نیاز دارید. فید RSS تمام مقالات قدیمی وب سایت شما را به روز نگه می دارد و همین به افزایش ترافیک وب سایت کمک می کند.

شما به راحتی می توانید با استفاده از برنامه ساخت RSS یا با نوشتن فید توسط خودتان؛ یک فید RSS ایجاد کنید.

برای آشنایی با نحوه ساخت یک فید rss با پرتقال همراه باشید.


ساخت فید RSS به کمک نرم افزار

 

چگونه یک فید RSS بسازیم؟-1

 وقتی وارد خدمات RSS می شوید، دو گزینه وجود دارد، یا می توانید از سرویس سایت برای ایجاد و آپدیت خودکار فید RSS با هزینه ماهانه استفاده کنید و یا برنامه RSS feed را دانلود کرده و به صورت دستی آن را آپدیت کنید.

برنامه های پرکاربرد شامل موارد زیرند:

برنامه RSS Builder، یک برنامه رایگان و قابل دسترس برای ایجاد RSS می باشد ، که امکان ایجاد فایل های RSS که روی وبسایت بارگذاری شده را میدهد.

همچنین این برنامه میتواند  به صورت خودکار  بدون اینکه لازم باشد هر سری فایل را روی وبسایت بارگذاری کنید، فید RSS را اجرا کند.

دومین کار استفاده از feedity و rapid feed است. این دو خدمات وب هستند که امکان مدیریت فیدها را همراه با اپدیت خودکار در اختیار شما قرار می دهند.

وقتی محتوای وب سایت را بروز رسانی می کنید، نیاز به بروز رسانی فید به صورت دستی ندارید. Feedity ،یک فایل RSS را بدون نیاز به وارد کردن هر آیتم ایجاد میکند.

برنامه FeedForAll،  یک برنامه پولی می باشد که امکان ایجاد فید RSS  برای بارگذاری در وب سایت را به شما میدهد. همچنین یک سری ابزار تخصصی برای تولید فیدهای پادکست برای iTunes دارد.

سایت RSSapp، سایتی است که به شما امکان ایجاد فیدهای RSS را از هر وب سایت و شبکه اجتماعی میدهد. به شما اجازه میدهد که این فید را به هر RSS Reader ی وارد کنید.

 


چگونه یک فید RSS بسازیم؟-2

هنگامی که سرویس خود را انتخاب کردید، اولین فید را ایجاد کنید. این فرآیند از یک برنامه به برنامه ای دیگر متفاوت است، اما ایده کلی برای اکثریت آنها به یک صورت می باشد. همه فیدها باید دارای ابرداده اصلی باشند.

یک عنوان کوتاه برای فید خود در نظر بگیرید. این عنوان باید مثل عنوان وب سایت یا پادکست شما باشد‌. URL را برای وب سایت خود ثبت کنید. این کار به بازدیدکننده های شما کمک میکند تا به صفحه اصلی برگردند.

توضیحاتی مربوط به فید وارد کنید، این توضیحات نباید بیشتر از یک یا دوجمله محتوای کلی فید را توصیف کنند. 

 

چگونه یک فید RSS بسازیم؟-3

میتوانید عکسی که نمایانگر فید هست را اضافه کنید. برای لود شدن فایل عکس، باید آن را روی وبسایت خود بارگذاری کنید. اضافه کردن تصویر اختیاری می باشد، اما برای پادکست ها بسیار توصیه میشود.

 

چگونه یک فید RSS بسازیم؟-4

وقتی اطلاعات پادکست خود را وارد کردید، وقت آن است که به آن محتوا اضافه کنید.عنوان مقاله، پست وبلاگ، پادکست و... را در آن وارد کنید.

URL که مستقیما به محتوا مربوط میشود، همچنین تاریخ انتشار را ثبت کنید. برای Feedity، در وبسایت، URL را ثبت کنید در نتیجه محتوا به صورت خودکار پر خواهد شد.

هر ورودی باید توضیحی کوتاه اما خوب داشته باشد. این چیزی است که بازدیدکننده ها قبل از کلیک کردن روی ورودی شما در RSS readerهای خود میبینند.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش صفر تا صد html5 و html

 

Guid شناسه ای منحصر به فرد برای محتوای شماست. اکثر اوقات، شما میتوانید URL را در این فیلد قرار بدهید. اگه هر دوقسمت محتوی در یک URL مشابه قرارداده شدند، به شناسه های منحصر به فرد خود نیاز دارند.

شما میتوانید نظرات و اطلاعات نویسنده را اضافه کنید. برای هر قسمت محتوایی که قصد دارید را پخش کنید و یک ورودی جدید اضافه کنید.

 

چگونه یک فید RSS بسازیم؟-5


وقتی وارد کردن همه محتوا ها روی فید انجام شد، باید آنها را وارد فایل XML کنید. این فایل به بازدیدکنندگان این امکان را میدهد که عضو فید RSS شما بشوند.

 

چگونه یک فید RSS بسازیم؟-6 

فایل XML ی که داخل وبسایت خود ایجاد کرده اید و در صفحه اصلی قرار دادید را بارگذاری کنید. بعضی سایت ها یک URL برای فید شما ایجاد میکنند که میتوانید بجای وبسایت خود قرارش دهید.

برای RSS Builder, میتوانید اطلاعاتFTP وبسایت خود را برای به روز رسانی خودکار فید، در هر زمانی که آن را ویرایش کردید، وارد کنید.

برای این کار روی FTP که در بالای toolbar هست کلیک کرده، روی new site بزنید و اطلاعات FTP خود را وارد کنید. وقتی اماده بارگذاری فایلXML روی وبسایت شدید، روی Publish Feed کلیک کنید.

 

چگونه یک فید RSS بسازیم؟-7

 

مجموعه ای از سایتها وجود دارد که میتوانید فید RSS  را برای آنها ارسال کنید. این سایتها مقاله هایی از گرایشات مشابه جمع اوری میکنند و میتوانند بازدیدکننده های شما را به شکل قابل توجهی افزایش بدهند.

RSS Feed Directories را سرچ کنید تا گرایشاتی که فید شما مشخص کرده را بهم متصل کند و URL را به فایل XML ارسال کند.

 

حتما بخوانید: زندگی بدون این افزونه های مرورگر غیرممکن است!

 

اگر فید یک پادکست می باشد، میتوانید بهiTunes ارسالش کنید چون کاربرهای iTunes میتوانند آن را سرچ کرده و عضو برنامه شوند‌. پادکست شما برای اینکه در سرچ ها نشان داده شود نیاز به تائید دارد. 

روش دوم: نوشتن فید Rss 


چگونه یک فید RSS بسازیم؟-8

 

 دریک برنامه پردازش کلمه، لیستی ساده از محتواهای اخیر ایجاد کنید. اگرچه میتوانید فیدهای کمتر یا بیشتری ایجاد کنید، هدف روی ۱۰ الی ۱۵ آیتم می باشد‌. URLرا در لیست کپی کنید، عنوان و توضیحی کوتاه و تاریخ انتشار را برای آن بنویسید.

 

چگونه یک فید RSS بسازیم؟-9

در ویندوز Notepad  و در مک TextEdit را باز کنید. قبل از اینکه شروع به وارد کردن اطلاعات کنید، باید اطلاعات هدر RSS را اضافه کنید. کدهای زیر را در بالای فایل متن وارد کنید:


<"rss version="2.0>


http://www.yourwebsite.com/
.description>This is the description of your Feed>

 

چگونه یک فید RSS بسازیم؟-10

هر قسمت از مطالب باید به صورت آیتمی جدا زیر هدر وارد شوند. کد زیر را برای هر ورودی که بایستی ایجاد شود کپی کنید، ایتم ها را با اطلاعات مربوط به محتوای خود جابجا کنید.



Direct URL to content
Unique ID for content. Copy the URL again
Wed, 27 Nov 2013 15:17:32 GMT 
(Note: The date must be in this format)
Description for your content.


چگونه یک فید RSS بسازیم؟-10

هنگامی که تمام آیتم هارا وارد کردید، برچسب های RSS و channel را قبل از ذخیره فایل ببندید. به طور مثال یک فید با سه آیتم میتواند شبیه به مورد زیر باشد:

 

چگونه یک فید RSS بسازیم؟-11

 


چگونه یک فید RSS بسازیم؟-12

هنگامی که ساخت فید را به پایان رساندید، به عنوان فایلXML ذخیره اش کنید. روی File کلیک کرده و سپس Save as را انتخاب کنید.

در منو فایل، همه File هارا انتخاب کنید. پسوند را ازTXT بهXML تغییر بدهید و فایل را مطابق با عنوان فید نام گذاری کنید. مطمئن شوید که بین حروف هیچ فاصله ای نباشد.

 

چگونه یک فید RSS بسازیم؟-13


 حالا شما یک فایل XML دارید، وقت آن است که روی وبسایت آن را بارگذاری  کنید. از برنامه FTPیا cPanel برای قراردادن فایلXML روی صفحه اصلی استفاده کنید. مطمئن شوید که لینکی برای فایل XML جهت عضویت افراد ایجاد کرده اید.

 

چگونه یک فید RSS بسازیم؟-14

 از طریق فید آنلاین، میتوانید شروع به پخش کردن لینک به Feed  Directories های متفاوت کنید. وب را برای پیدا کردن راهنماهایی که با گرایشات فید همراستا هستند جستجو کنید. پخش کردن مصرانه فید معمولا موجب افزایش ترافیک میشود.

اگه در حال درست کردن لیستی برای پادکست هستید، میتوانید فید را به iTunes ارسال کنید. این کار به کاربران iTunes این امکان را می دهد تا فید شما را از طریق iTunes store پیدا کنند. 


چگونه یک فید RSS بسازیم؟-15

 اگر به صورت دستی فید RSS را ایجاد کنید، هر وقت که محتوای جدیدی که قصد انتشارش را دارید ایجاد کردید باید  آن را بروز رسانی کنید.

برای این کار اخرین نسخه فایل XML را در ویرایشگر متن باز کنید، و محتوای جدید خود را به بالای لیست اضافه کنید، کد را از بالا انتخاب کنید. فایل را ذخیره کرده و سپس دوباره در وب سایت خود بارگذاری کنید.

    نظرات

    مطالب مشابه

    پرتقال

    بهمن 1396 بود که تولید فیلم آموزشی فارسی زبان را شروع کردیم و مفتخریم این روز ها عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت های آموزش ویدئویی کشور از دید شما کاربران عزیز را به خود اختصاص داده ایم. صدها مدرس متخصص و هزاران ویدئو آموزشی با کیفیت برای شما فراهم کرده ایم تا لحظات و خاطرات آینده ساز و آرامش بخشی را با آموزش های ما تجربه کنید.

    درباره پرتقال
    • telegram
    • instagram
    پروانه نشر دیجیتال

    کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه آموزشی پرتقال است. ضوابط حاکم بر وبسایت پرتقال، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

    Porteqali.com All Rights Reserved. Copyright 2024 ©