پرتقال
orange
۱۴ تیر ۱۳۹۹

چطور یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟

0
telegram twitter
چطور یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟

چطور یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟


امروزه صنعت نرم افزاهای موبایل به یک تجارت چندین میلیارد دلاری تبدیل شده است، تلفن های هوشمند، تبلت ها و دیگر وسایل همراه بخش قابل توجهی از کاربران اینترنت را تشکیل می دهند.

فاکتور تعیین کننده برای موفقیت یک اپلیکیشن موبایل، کیفیت و تجریه کاربری آن است.


بخش اول- تعیین معیار: طراحی 

چطور یک اپلیکیشن موبایل بسازیم-1
1- کاربر جدید را معیار طراحی خود قرار دهید.


طراحی باید به اندازه ای ساده باشد که یک کاربر جدید بتواند به آسانی از آن استفاده کند، اپلیکیشن را به کمک  یک یا گروهی از افراد که کاربران حرفه ای در استفاده از تلفن های هوشمند نیستند تست کنید

. ببینید که آنها چطور از نرم افزار شما استفاده می کنند؟ در کجا به مشکل بر می خورند؟آیا نرم افزار برای استفاده به گونه که براحتی از روی ظاهر قابل درک باشد، جذاب و خوشایند است؟ براین اساس طراحی خود را تغییر دهید.

بطور مشابه، افراد با تحصیلات کمتر و کودکان نیز بخش بزرگی از بازار هستند. طراحی باید به گونه ای باشد که افراد مختلف بدون کوچکترین مشکلی بتوانند از آن استفاده کنند.

چطور یک اپلیکیشن موبایل طراحی کنیم؟2

2- سیستم عامل های مختلف را در نظر بگیرید.


بازار اینترنت موبایل میان سیستم عامل های مختلف تقسیم بندی شده است.  قبل از طراحی اپلیکیشن این تفاوت ها را در نظر بگیرید. از طراحی واکنشگرا استفاده کنید تا مطمئن شوید که اپلیکشن همانطور که باید در سیستم عامل های مختلف  و دیگر پلتفرم ها اجرا می شود.

برای طراحی یک اپلیکشن اندروید به نرم افزار Android studioو برای طراحی یک اپلیکیشن آی او اس (IOS) بهXcode Development Kit  نیاز دارید.

چطور یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟3
3- مطمئن شوید که نرم افزار در پلتفرم های به راحتی اجرا می شود.


از استراتژی طراحی واکنشگرا برای ساخت اپلیکیشن استفاده کنید تا نرم افزار برای دیگر پلتفرم های قابلیت  انعطاف پذیری و سفارشی سازی داشته باشد.

طراحی واکنشگرا بدین معنی است که اپلیکشن یا وبسایت چیدمان المان ها، رنگ و گرافیک خود را با شرایط مشاهده نرم افزار یا وبسایت در دستگاه مورد استفاده، هماهنگ می کند.

از روش حذف برخی از المان های موجود در نرم افزار یا وبسایت در نسخه موبایل استفاده نکنید، در عوض ابتدا نرم افزار یا سایت خود را برای دستگاه ها صفحات نمایش کوچک بسازید و سپس آن را برای دستگاه ها با صفحه نمایش بزرگتر متناسب کنید.

چطور یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟


4- شبکه بندی را فراموش نکنید.


شبکه بندی یک راه عالی است که بتوانید طراحی  اپلیکیشن خود را به صورت یکسان در چندصفحه اجرا کنید. ثبات در گرافیک، فونت و آیکن ها یک ظاهر حرفه ای را ایجاد می کند.

چطور یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟5
5- تجربه آفلاین را فراموش نکنید.


همه مکانها دارای اینترنت نیستند. در مورد این که نرم افزار به صورت آفلاین نیز قابل استفاده باشد تصمیم بگیرید؛مطمئن شوید که بیشتر امکانات نرم افزار شما در حالت آفلاین نیز قابل استفاده است.

در برخی از نقاط جهان، قطعی برق، یک اتفاق روزمره است، پس نرم افزار باید زمانی که دسترسی به اینترنت وجود ندارد نیز قابل استفاده باشد.

برای داشتن تجربه آفلاین، باید پردازش بدون سرور را یادبگیرید. این مورد باعث می شود که بتوانید نرم افزار یک اپلیکیشن افلاین را ایجاد کنید.


بخش دوم-عمیق تر بروید: برنامه ریزی 

چطور یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟6
1-هدفتان را تعیین کنید.


هدف خود را از طراحی اپلیکیشن  مشخص کنید، بطور مثال، پیداکردن یک پمپ بنزین در اطراف یک بزرگراه در شهر یا کشور خاص

چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟7
2- کمی کار کاغذی انجام دهید.


ظاهری را که برای اپلیکشن خود در نظر گرفته اید ترسیم کنید؛ یک دیاگرام کلی از صفحات یا پوسته ها بکشید.

چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟8
3- بازار را بررسی کنید.


 اگر ایده شما اکنون مورد استفاده است، بفهمید کاربران در جست وجوی چه چیزی هستند؟چطور باید در بازار تغییر ایجاد کنید؟

یک پلن بازاریابی رسم کنید. بازاریابی آخرین مرحله ساخت اپلیکیشن نیست!بازاریابی بایستی در کنارقدم های دیگر مانند پیش تولید، تولید و پس از تولید در نظر گرفته شود.

چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟9
4- storyboard 

ایجاد storyboard به شما این امکان را می دهد که یک طرح از عملکرد اپلیکیشن داشته باشید، مانند ساخت storyboard که برای فیلم ها تهیه می شود. هرچه، storyboard دقیقتر باشد، روند کار واضح تر است.

چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟10
5- یک نمونه اولیه بسازید.


ابزارهای تولید کننده نمونه اولیه این اجازه را به شما میدهند که بتوانید اپلیکیشن خود را در دنیای واقعی تست کنید.می توانید بطور مکرر اپلیکیشن را چک کنید و تغییر دهید.

از دوستان و خانواده خود بخواهید که اپلیکیش شما را چک کنند و به شما بازخورد بدهند،بازخورد آنها را برای تغییرات اپلیکیشن در نظر بگیرید.

چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟11
6- بک اند را بسازید.


 پس از تست نمونه اولیه، کار روی ساخت بک اند را شروع کنید. این بخش شامل نگهداری، API ها، تنظیم سرورها و دیتابیس ها می شود.

چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟12
7- ثبت کنید.


 شما باید بعنوان یک توسعه دهنده در فروشگاه اپلیکیشن ثبت نام کنید. نیازی نیست که یک برنامه نویس حرفه ای باشید اما بایذهزینه ثبت نام را پرداخت کنید. 


بخش سوم-اپلیکیشن خود را بسازید.

چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟13
1- استفاده از یک سرویس نگهداری اپلیکیشن 


تولید اپلیکیشن معمولا نیازمند صرف کار و هزینه زیاد است و همه نمی توانند از پس آن بر بیایند.شما می توانید از پلتفرم های تولید اپلیکشن که به وفور در اینترنت پیدا میشوند استفاده کنید.

این پلتفرم ها را می توان با اشتراک رایگان، ماهانه و سالانه پیدا کرد. علاوه بر این نیازی به کد نویسی نیز ندارید.فقط کافی است فایل ها را بکشید و در محل مخصوص رها کنید یا تیک گزینه ها را فعال یا غیرفعال کنید و در نهایت اپلیکشن شما آماده است.

چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟15


2-بدنبال یک اپلیکیشن ساز آنلاین بگردید.

سایت های بسیاری وجود دارند که سرویس های ساخت اپلیکیشن را ارایه می دهند، خدمات و قیمت های آنها را بررسی کنید. بصری بودن و آسان بودن رابط کاربری را در نظر بگیرید.

چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟16
3- ثبت نام

 مقداری کار کاغذی و بصری سازی قبل از شروع پروسه انجام دهید،چگونگی کارکرد اسکرین ها و توابع را روی  استوری برد ترسیم کنید.

چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟17


4- ساخت اپلیکیشن را شروع کنید.

سایت های زیادی وجود دارند که با داشتن دانش اندکی از کامپیوتر و اینترنت به راحتی می توان از آنها استفاده کرد.

 چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟18

5- نکات تعیین معیار را به کار بگیرید.


بخش بالا با عنوان نکات تعیین معیار را مدنظر قرار دهید؛ اپلیکیشن باید حتی به صورت آفلاین نیز در دسترس باشد،طراحی اپلیکیشن باید به گونه ای باشد که کاربران جدید هم بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

 چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟16

6- المان های دیداری را در نظر بگیرید.


متن، تایپوگرافی، رنگ ها، ایکن ها؛ تب ها و ... به ظاهر نرم افزار یک ظاهر یکپارچه می دهند.


بخش چهارم - خودتان انجام دهید.

 چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟20


1-نرم افزارها و سایت های معروف نتیجه عرق ریختن و زحمات کدنویس ها هستند.

نمی توانید همه ویژگی ها را با استفاده از سایتهای تولید اپلیکیشن در سایت خود داشته باشید. اگر ایده خاصی برای ساختن اپلیکیشن ندارید، بهتر است کدنویسی یاد بگیرید. کد نویسی بهترین راه برای تولید یک اپلیکیشن است.

 چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟21
2- برنامه نویسی یادبگیرید.


زبان های پایه ای که یک برنامه نویس باید بداند عبارتند از سی، سی پلاس پلاس، آبجکتیو-سی، جاوا اسکریپت، HTML5,CSS,C#,Swift,ReactJS,PHP,Node.js,Ruby .

ممکن است بخواهید زبان های بیشتری یاد بگیرید که این یک مزیت است، شاید در برخی از این زبان های برنامه نویسی حرفه ای و در برخی دیگر آماتور باشید، دوره های آموزشی زیادی در فضای مجازی وجود دارد که برای یادگیری بیشتر می توانید از آنها استفاده کنید.

توصیه می کنیم دوره های آموزشی سایت پرتقال که با کیفیتی فوق العاده تهیه شده است را از دست ندهید!

 چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟21

3- یک سیستم تهیه کنید.

سیستمی که متناسب با کار شما باشد تهیه کنید.

 چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟23
4-نکته های گفته شده در بالا را بکار بگیرید.


بخش های گفته شده در بالا رابخوانید. اولین بخش ها توصیه های توسعه دهندگان حرفه ای است و بخش های بعدی پایه های تولید یک اپلیکیشن موفق است.

 چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟24
5- محیط را بسازید.


محیطی برای توسعه اپلیکیشن بسازید، محیط را متناسب با سیستم و اپلکیشن نصب کنید.

 چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟25
6- اپلیکیشن خود را ایجاد کنید.


پس از اینکه همه کارهای کاغذی را انجام دادید و بطور کامل و شفاف ایده و توابع و ارتباط میان اسکرین ها و توابع را با در نظر گرفتن نکات بالا  معین کردید، اکنون نوبت نوشتن کد است؛سورس کد،فایلهای منابع و مانیفیست های پروژه خود را ایجاد کنید.

 چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟26
7- عیب یابی و تست

در طی این مرحله، اپلیکیشن خود را در یک بسته قابل عیب یابی میسازید. از ابزارهای کیت توسعه نرم افزار برای عیب یابی اپلیکییشن خود استفاده کنید.

 چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟27
8- انتشار و تست

در این مرحله، یک بار دیگر اپلیکیشن خود را در مد انتشار چک کنید .


بخش پنجم - انتشار

 چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟28
1-چک مجدد


اکنون نرم افزار واقعی آماده است. اپلیکیشن را با استفاده از نرم افزار تست اپلیکیشن تست کنید.

 چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟29
2- انتشار


اکنون شما می توانید اپلیکیشن خود را از طریق اکانت های توسعه دهنده در فروشگاه های iTunes یا Google play store یا در سایت خودتان برای فروش بگذارید. 

 چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازیم؟30
3- برای اپلیکیشن خود بازاریابی کنید.


فرایند بازاریابی از طریق جستجو در بازار و با بلاگ و شبکه های اجتماعی ادامه می یابد برای اپلیکیشن خود یک سایت کوچک ایجاد کنید، از ویدیو های تبلیغاتی استفاده کنید. در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید. مسابقات برگزار کنید یا از تکنیک های دیگر بازاریابی برای جذب توجهات استفاده کنید.

    نظرات

    مطالب مشابه

    پرتقال

    بهمن 1396 بود که تولید فیلم آموزشی فارسی زبان را شروع کردیم و مفتخریم این روز ها عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت های آموزش ویدئویی کشور از دید شما کاربران عزیز را به خود اختصاص داده ایم. صدها مدرس متخصص و هزاران ویدئو آموزشی با کیفیت برای شما فراهم کرده ایم تا لحظات و خاطرات آینده ساز و آرامش بخشی را با آموزش های ما تجربه کنید.

    درباره پرتقال
    • telegram
    • instagram
    پروانه نشر دیجیتال

    کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه آموزشی پرتقال است. ضوابط حاکم بر وبسایت پرتقال، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

    Porteqali.com All Rights Reserved. Copyright 2024 ©