پرتقال
orange
۳۱ شهریور ۱۳۹۹

آشنایی با فضای ابری

0
telegram twitter
آشنایی با فضای ابری

فضای‌ابری چیست؟

فضای ابری چیست

در واقع به مجموعه‌ای از کامپیوترهای به هم متصل که به جهت فعالیت یک اکوسیستم واحد طراحی شده‌‌اند فضای‌ابری می‌گویند.

این فضاهای ‌ابری ایجاد شده اند تا یک یا چند سرویس مختلف را ارایه کنند، تا کاربران از راه دور از این امکانات استفاده کنند.

در نتیجه کاربران مجبور به نصب مکرر فضای ابری بر سیستم هایشان نیستند.

شرکت گوگل چند سالی است که یک فضای ابری به نام گوگل درایو را در اختیار کاربران خود که اکانت جیمیل دارند قرار داده و کاربران می‌توانند به صورت رایگان از 15 گیگ فضای گوگل درایو استفاده‌کنند که البته با پرداخت هزینه میتوان فضای ذخیره‌سازی گوگل درایو را به اندازه نیاز خود افزایش داد.

بسیاری از کسب‌و‌کارها و شرکت‌ها که در طول روز نیاز به انتقال فایل ها و اسناد گوناگونی دارند، سعی میکنند به جای استفاده از هاردها و فلش‌ها از فضای ابری استفاده کنند.

 

امنیت فضای ابری

امنیت فضای ابری

برای اینکه از امنیت اطلاعات خود خاطرجمع باشید بهتر است فضای‌ابری خود را از شرکت‌هایی خریداری کنید که امنیت تضمین شده‌‌ای داشته باشند. به طور کلی هیچ تضمینی وجود ندارد که شرکت‌های ارایه دهنده فضای‌ابری به اطلاعات شما دسترسی نداشته باشد. با این حال برخی شرکت‌های معتبر مانند گوگل از سطح امنیتی مناسبی برخوردار هستند.

فضاهای‌ابری به دو دسته تقسیم می‌شوند:

1:سرویس‌ها       2:استقرار

استقرار به چهار گروه تقسیم می‌شود:

1: فضای‌ابری خصوصی:

با بهره‌گیری از یک سری تکنیک‌های خاص مانند بهره‌گیری از فایروال میتوان سطح امنیت و حریم خصوصی را تا حد قابل‌توجهی افزایش داد.فضای‌ابری خصوصی در دسترس یک نهاد خاص بوده که دسترسی کاملی به مدیریت و تنظیمات دارد.

2: فضای‌ابری همگانی:

برخلاف فضای‌ابری خصوصی که افراد معینی به آن دسترسی داشتند، فضای‌ابری همگانی در اختیار همه قرار‌دارد.

3: فضای‌ابری هیبریدی:

ترکیب نوع خصوصی فضای‌ابری با همگانی که در اختیار کاربران قرار میگیرد فضای‌هیبریدی نام دارد. درواقع دو فضای ‌ابری جدا از هم که قرار است اطلاعات خود را با هم به اشتراک بگذارند، فضای‌ابری هیبریدی تشکیل می‌شود.

4: فضای‌ابری اجتماعی:

هنگامی که یک فضای‌ابری خصوصی بین نهادها، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به اشتراک گذاشته‌شود، فضای‌ابری اجتماعی نام میگیرد.به عبارت دیگر میتوان فضای‌ابری اجتماعی را به فضای‌ابری همگانی که در اختیار تعداد محدودی از نهادها قرار میگیرد نسبت داد.

چند نمونه از فضاهای‌ابری معتبر:

1:دراپ باکس

2:گوگل درایو 

3:مگا 

4:وان درایو 

5:آی کلود 

6:باکس 

7:نکست کلود

 8:اسپایدر اوک 

9:آی درایو 

10:پی کلود

11: شوگر سینگ

    نظرات

    مطالب مشابه

    پرتقال

    بهمن 1396 بود که تولید فیلم آموزشی فارسی زبان را شروع کردیم و مفتخریم این روز ها عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت های آموزش ویدئویی کشور از دید شما کاربران عزیز را به خود اختصاص داده ایم. صدها مدرس متخصص و هزاران ویدئو آموزشی با کیفیت برای شما فراهم کرده ایم تا لحظات و خاطرات آینده ساز و آرامش بخشی را با آموزش های ما تجربه کنید.

    درباره پرتقال
    • telegram
    • instagram
    پروانه نشر دیجیتال

    کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه آموزشی پرتقال است. ضوابط حاکم بر وبسایت پرتقال، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

    Porteqali.com All Rights Reserved. Copyright 2024 ©