پرتقال
orange
۲۰ مرداد ۱۳۹۹

5 نکته برای کسب بازدید بیشتر در یوتیوب

0
telegram twitter
5 نکته برای کسب بازدید بیشتر در یوتیوب

5 نکته برای کسب بازدید بیشتر در یوتیوب 


در این مقاله از سایت پرتقال به 5 نکته اشاره میکنیم که با رعایت آنها میتوانید بازدید بیشتری در یوتیوب داشته باشید. در پایان این مقاله درک درستی از الگوریتم های یوتیوب خواهید داشت و میتوانید کانال خودتان را رشد دهید.

اما قبل از شروع ٬ اجازه دهید توضیح مختصری درباره اینکه بازدیدها در یوتیوب از کجا می آیند داشته باشیم.

مقدماتی بر الگوریتم یوتیوب

 

در یوتیوب صدها عامل وجود دارد که میتواند بازدید ویدیوهای شما را تقویت کند اما دو مورد از همه شان مهمتر است. این عوامل که click-through rate و average audience retention rate نام دارند بیشترین تاثیر را روی بازدید ویدیوهای شما میگذارند.

click-through rate یا نرخ کلیک درصد افرادی است که وقتی ویدیو شما را در جایی میبینند بر روی لینک آن کلیک میکنند.

همچنین average audience retention rate یا میانگین حفظ مخاطب درصدی است که به شما میگوید مخاطبان شما چقدر ویدیو شما را تماشا کرده اند.

اگر شما بتوانید این مقادیر را بهبود ببخشید باعث میشود که ویدیو شما بیشتر در لیست ویدیوهای توصیه شده قرار بگیرد و این یعنی کلیک بیشتر و بازدید بیشتر! 


تصویر بندانگشتی خوب داشته باشید.

در اولین نگاه این تصویر بند انگشتی ویدیو شماست که مخاطب را جذب میکند و باعث میشود که روی ویدیو کلیک کند.

حالا سوال اینجاست که چگونه یک تصویر بندانگشتی جذاب طراحی کنیم؟

اول باید عنوان ویدیو را به صورت متن در عکس بگنجانید و سپس از عکس خودتان یا عکس های دیگر و بقیه کلمات وسوسه کننده استفاده کنید.

از clickbait استفاده نکنید، چون مخاطبان ، شما را ترک میکنند! در عوض وقت بگذارید و با خلاقیت یک عکس زیبا بسازید٬ در این مرحله باید بتوانید توجه مخاطب را جلب کنید.

برای مثال فرض کنید یک ویدیو ساخته اید که در آن نکات بازی گلف را میگویید. در اینجا یک تصویر بندانگشتی خوب برای آن میبینید که تمام نکات در آن رعایت شده. نکات این تصویر و مواردی که باید در ساخت تصاویر بندانگشتی رعایت کنید را به صورت خلاصه در زیر می آوریم:

  • پس زمینه روشن انتخاب کنید.
  • رنگ متن طوری باشد که از پس زمینه جدا شود.
  • دو سوم تصویر را برای متن در نظر بگیرید و مابقی را با تصاویر، تزئین کنید.

با ایجاد این تصاویر بندانگشتی مناسب، شما نرخ کلیک ویدیو را به طرز چشم گیری ارتقا میدهید. نرخ کلیک بسیار مهم است چون معمولا هرچه کلیک بیشتری روی لینک ویدیو شما انجام بگیرد، impression آن بیشتر میشود و بازدید بیشتری هم میگیرید.

برای مثال یک ویدیو با 100,000 impression و نرخ کلیک 5 درصد٬ 5 هزار بازدید میگیرید. در حالی که اگر همین ویدیو نرخ کلیک اش 12 درصد باشد شما 12 هزار بازدید خواهید گرفت! 


مخاطب را درگیر ویدیوهایتان کنید.

برای اینکه ویدیوهای شما در لیست ویدیو های توصیه شده قرار بگیرد، باید مدت زمان تماشای آن تا میتواند بالا باشد! معمولا مدت زمان تماشای 5 تا 12 دقیقه مناسب است و زیر 5 دقیقه کمی خطری است!

اگر ویدیو شما تماشا نشود اصلا مهم نیست طول آن چقدر است! بنابراین باید مطمئن شوید که مخاطب با ویدیو درگیر میشود و مجبور میشود که بشیند و ویدیو را تا آخر ببیند.

برای این کار هم نکاتی وجود دارد مثلا علاوه بر فن بیان خوب و اینکه مخاطب را پشت مانیتور میخ کوب کنیم ٬ نباید در یک ویدیو چندین بار درخواست لایک و سابسکرایب داشته باشید. این موارد برای مخاطب زننده است و باعث میشود که صفحه ویدیو را ببندد.

این مرحله از کار ممکن است خیلی سخت باشد. همانطور که در تصویر میبینید فقط با یک مقدمه 4 ثانیه ای، 20 درصد مخاطبین ویدیو را بسته اند! پس خیلی مهم است کاری کنید که تمام مخاطبین تا آخرین لحظه پای ویدیو شما باشند.

به طور خلاصه:

  • هدفتان از ویدیو را به سرعت توضیح دهید.
  • تماشاگران را به دیدن ویدیو تشویق کنید.
  • تا میتوانید درخواست لایک و سابسکرایب نداشته باشید! 


بر حفظ مخاطبانتان نظارت کنید.

در یوتیوب قابلیتی وجود دارد که به وسیله آن میتوانید بفهمید مردم چرا ویدیوهای شما را ترک میکنند. برای اینکه این قابلیت را پیدا کنید در داشبوردتان روی ویدیو کلیک کنید سپس روی analytics کلیک کنید و در نهایت روی تب engagement کلیک کنید.

در اینجا گزارشی از حفظ مخاطبان میبینید. همیشه به خاطر داشته باشید که هرچه بهتر بتوانید مخاطبتان را حفظ کنید، شانستان برای قرار گرفتن در لیست ویدیوهای توصیه شده نیز بیشتر است.

در این تب شما دو گزارش میبینید٬ یکی برای ویدیو سالم و یکی برای مشکلات احتمالی. ویدیوهایی که 45 درصد به بالا هستند ویدیوهای خوب و موفقی بوده اند. توجه داشته باشید که این نمودارها به تدریج کاهش پیدا میکنند و این طبیعی است.

بعد از آن گزارش ناسالم بودن ویدیو را داریم. این زمانی اتفاق می افتد که گزارش حفظ مخاطب افت شدیدی داشته باشد. منظورم از 45 درصد پایین تر است (حالا 44 هم زیاد بد نیست!)

اما 3 نکته مهم وجود دارد که میتوانیم با توجه به آنها بفهمیم کاربران چرا تماشای ویدیو را رها کرده اند.

برای مثال من در ویدیویی به خاطر اینکه طول ویدیو زیاد شود در مورد یک موضوع دیگری که اصلا ربطی به ویدیو نداشت صحبت کردم و بینندگان من کاهش یافت.

بنابراین فهمیدم که برای اینکه مخاطبان به پای ویدیو هایم بنشینند باید سعی کنم که از موضوع اصلی ویدیو دور نشوم. شما هم میتوانید با این آزمون و خطا ها تجربه هایی را به دست بیاورید. 


با بینندگان تعامل داشته باشید.

هر بیننده ای یک فرد واقعی است! سعی کنید همیشه به نظرات بینندگان جواب کامل بدهید و با آنها تعامل داشته باشید٬ به نظرات و درخواست هایشان توجه کنید.

هر چقدر که با بینندگان تعامل بیشتری داشته باشید، آنها بیشتر منتظر ویدیو جدید از شما هستند و وقتی ویدیو جدید را آپلود میکنید با توجه به تماشای آن میپردازند. 

بهترین زمان برای ارسال فیلم را پیدا کنید.

بهترین زمان ارسال فیلم زمانی است که بیشترین بازدید را در آن ساعات داشته اید و مخاطبانتان بیشتر آنلاین بوده اند. ساعاتی برای زمان ارسال ویدیو انتخاب کنید و به صورت پیوسته در همان زمان ها فیلم ارسال کنید٬ اینکه پیوسته کار کنید هم باعث میشود مخاطبان از شما دور نشوند. 


سخن پایانی

در اینجا 5 نکته مهم در مورد ارتقای بازدید ویدیوهایتان یاد گرفتید. اکنون وقت عمل است. اگر این موارد را به صورت اصولی روی ویدیوهایتان اجرا کنید مطمئنا بعد از مدتی بازدیدهای زیادی به سمت شما روانه میشود. 

 

 

 

    نظرات

    مطالب مشابه

    پرتقال

    بهمن 1396 بود که تولید فیلم آموزشی فارسی زبان را شروع کردیم و مفتخریم این روز ها عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت های آموزش ویدئویی کشور از دید شما کاربران عزیز را به خود اختصاص داده ایم. صدها مدرس متخصص و هزاران ویدئو آموزشی با کیفیت برای شما فراهم کرده ایم تا لحظات و خاطرات آینده ساز و آرامش بخشی را با آموزش های ما تجربه کنید.

    درباره پرتقال
    • telegram
    • instagram
    پروانه نشر دیجیتال

    کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه آموزشی پرتقال است. ضوابط حاکم بر وبسایت پرتقال، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

    Porteqali.com All Rights Reserved. Copyright 2024 ©